افزایش تخلفات کامیون سواری نوجوانان در جاده‌های یزد

یزد- ایرنا- به دنبال ثبت ۲ مورد رانندگی نوجوانان ۱۱ و ۱۲ ساله فاقد گواهینامه با خودروهای سنگین در جاده‌های برون شهری یزد، رییس پلیس راه استان از ثبت سومین تخلف از این دست خبرداد.

رییس پلیس راه استان یزد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز تیم گشت ضربت پلیس راه استان با مشاهده یک دستگاه خودرو سنگین کشنده در مسیر محور کنارگذر شهر یزد خودرو را متوقف و متوجه می شوند که راننده آن یک نوجوان ۱۶ ساله فاقد گواهینامه است.

به گفته وی این خودرو از مبدا ساغند اردکان به مقصد بندرعباس در حرکت بود و راننده نوجوان این خودرو فاقد گواهینامه بوده است .

رییس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه این نوجوان ۱۶ ساله غیربومی استان است، اضافه کرد: با توجه به این تخلف، خودرو به مدت یکماه متوقف و پدر این نوجوان به مراجعه قضایی معرفی شد.

وی یکی از دلایل اصلی بروز این نوع تخلفات را سختی دریافتی گواهینامه پایه یک و همچنین کمبود رانندگان دارای این پایه رانندگی در کشور بیان کرد و گفت: واگذاری رانندگی خودروهای سنگین به نوجوانان کم سن و سال موجب بروز خطرات جبران ناپذیری برای سرنشینان و دیگر خودروهای در حال تردد در جاده‌ها می شود، لذا پلیس راه استان با این گونه تخلفات برخورد قاطعانه می کند.

این برای سومین بار در فصل پاییز است که رانندگان کودک و نوجوانان اقدام به رانندگی با خودروهای سنگین می کنند، بیش از این ۲ نوجوان ۱۱ و ۱۲ ساله دیگر در جاده های برون شهری یزد در حین رانندگی، متوقف و ضمن انتقال خودرو به پارکینگ مالکان خودروها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

روزانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha