دولت یمن: می توانیم تنگه راهبردی باب المندب را ببندیم

تهران - ایرنا- معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در پاسخ به ادعای مقامات آمریکایی و رسانه های صهیونیستی مبنی بر تلاش برای تشکیل یک گروه ضربت جهت عملیات در دریای سرخ هشدار داد که ارتش یمن می تواند تنگه راهبردی باب المندب را ببندد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، "حسین العزی" معاون وزیر خارجه یمن در توییتی در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: صنعا می تواند عبارت "تا اطلاع ثانونی بسته است" را بنویسد، اما تمایلی به آن ندارد.

وی خطاب به متجاوزان افزود: توصیه خود را تکرار می کنم که از هرگونه اقدام تحریک آمیزی بپرهیزید و قبل از تشکیل هر نیرویی، قوانین بین المللی خود را از زیر پای نتانیاهو بردارید.

العزی افزود: تشدید تنش با یمن خوب نیست، زیرا ممکن است ۵۰ سال مشکلات طاقت فرسا برای شما به همراه بیاورد.

وی در پایان نوشت: در نهایت، ما غزه را رها نخواهیم کرد؛ تا زمانی که تجاوزگری خود علیه آن را متوقف کنید.

العزی این مطلب را در واکنش به گفته مقامات آمریکایی و گزارش رسانه های صهیونیستی مبنی بر تلاش واشنگتن و تل آویو برای تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای آنچه تامین امنیت تنگه باب المندب در دریای سرخ خوانده شده است، بیان کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دوشنبه گذشته گفته بود که واشنگتن در حال مذاکره با دیگر کشورها برای ایجاد یک گروه موسوم به ضربت دریایی جهت کمک به تضمین عبور کشتی‌ ها از دریای سرخ است.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله شبکه ۱۱ این رژیم نیز دیروز گزارش دادند که تل آویو بصورت رسمی از چند کشور از جمله انگلیس و ژاپن خواسته است که یک نیروی ائتلاف دریایی مختص عملیات در دریای سرخ به منظور حمایت از کشتی های خود در این مکان تشکیل شود.

این درخواست پس از توقیف یک کشتی صهیونیستی توسط نیروهای مسلح یمن و عملیات علیه سه کشتی تجاری و نیز یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ به علت حمایت از تل آویو انجام شد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به ادامه تجاوزگری نظامی رژیم اشغالگر قدس علیه غزه هر کشتی صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد و عملیات آنها فقط مختص کشتی های صهیونیستی و حامیان آنها است و تهدیدی برای دریانوردی بین المللی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha