علی یوسف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حسن طرحهای مصوب سفر رئیسجمهور این بود که تخصیص اعتبارات حوزه راهسازی در اولویت باشد و علاوه بر آن هم کمک بیشتری در تامین اعتبار مورد نیاز بیمارستان نجفزاده و مجتمعهای فرهنگی و هنری استان شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نقش حیاتی زیرساختهای حمل و نقل در توسعه استان، تلاش ما بر این است همچنان توسعه این شبکه جزو اولویتهای اصلی مصوبات سفر آتی رئیسجمهور باشد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه اردبیل – سرچم افزود: این طرح در هفت قطعه در دست اجرا است که منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل آن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
طرحهای راهسازی استان در زمستان تعطیل نمیشود
یوسفزاده همچنین گفت: با وجود اینکه مطالبات پیمانکاران در مسیر پارسآباد – سربند و سربند - مشگینشهر به تعویق افتاده است، پیمانکاران طرح، پروژه را متوقف نکردند.
وی تصریح کرد: هیچ طرحی به لحاظ نبود اعتبار در استان تعطیل نشده و در زمستان هم طرحهای راهسازی غیر از عملیات بتنریزی تعطیل نمیشود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل برآورد هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در مناطق هموار را ۲۰۰ میلیارد ریال و در مناطق صعبالعبور ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه راهسازی استان اردبیل انجام گرفته ولی با توجه به محدویدت منابع پیشرفت کار کند است و تلاش می کنیم محدودیتها را برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قرهآغاج و اسالم در جادههای این استان قرار دارد.
نظر شما