۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85313622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور پاکستان: حضور نیروهای غربی در افغانستان سراسر منطقه را ناامن کرد

اسلام‌آباد- ایرنا - رئیس جمهور پاکستان با انتقاد از رویکرد دوگانه قدرت‌های بزرگ در قبال‌ جنگ غزه و سوء استفاده آنان از حق وتو در سازمان ملل، گفت: حضور نیروهای خارجی در افغانستان، همسایگان را دچار چالش و سراسر منطقه را ناامن کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، عارف علوی طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه سومین همایش اسلام‌آباد به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد ISSI، اظهار داشت: قدرت‌هایی که از شورای امنیت و هنجارهای سازمان ملل فقط برای منافع خود بهره‌برداری می‌کنند به هیچ اصول و قانونی پایبند نیستند.

وی با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در غزه و سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات جنگی اسرائیل، گفت: امروز خویشتنداری در نظام جهانی و روابط بین الملل به شدت احساس می‌شود هرچند ما شاهد رویکرد دوپهلوی قدرت‌های بزرگ در قبال صلح و امنیت جهانی هستیم.

علوی، صلح در منطقه را برای پاکستان مهم برشمرد و افزود: امنیت در افغانستان برای صلح و ثبات پاکستان اجتناب ناپذیر است هرچند قدرت‌های خارجی با حضور خود در افغانستان تمام منطقه را ناامن ساختند.

وی افزود: متاسفانه ما شاهد بی توجهی عامدانه قدرت‌ها نسبت به هنجارهای بین المللی هستیم، آنچه در زندان «ابو غریب» دیده شد و آنچه امروز در غزه مشاهده می کنیم از نقض صریح قوانین بین المللی توسط قدرت‌ها حکایت دارد.

رئیس جمهور پاکستان گفت: قدرت‌ها با اعمال تحریم درپی کنترل دیگر کشورها یا محدود ساختن فعالیت‌های راهبردی و دفاعی آنان هستند اما همین قدرت‌ها نه تنها اقدامی در جهت کاهش فعالیت اتمی خود نمی‌کنند بلکه قراردادهای جدیدی برای گسترش این فعالیت‌ها امضا می‌کنند.

رئیس جمهور پاکستان: حضور نیروهای غربی در افغانستان سراسر منطقه را ناامن کرد

براساس این گزارش، همایش دو روزه بین المللی اسلام‌آباد با عنوان «پاکستان در دنیای در حال تغییر» امروز در پایتخت این کشور گشایش یافت.

کارشناسانی از کشورهای مختلف، دیپلمات‌ها، نخبگان سیاست خارجی پاکستان و روسای اندیشکده‌های مختلف از شرکت‌کنندگان در همایش اسلام‌آباد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha