هشدار قرمز نیروی کار در اراضی اشغالی؛ رقابت شدید کارفرمایان با پرداخت حقوق بیشتر

تهران- ایرنا- هر روز که از جنگ غزه می‌گذرد، تبعات اقتصادی آن بر بخش های مختلف اقتصاد رژیم صهیونیستی بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، العربی الجدید در گزارشی درباره فشار مالی جنگ اسراییل علیه غزه بر رژیم صهیونیستی آورده است: بخش‌های مالی در اسرائیل فشار بی سابقه ای را به علت تداوم جنگ در غزه متحمل شده است به ویژه که افقی برای پایان این جنگ و کاهش خسارات شدید آن بر اقتصاد (رژیم صهیونیستی) نیز وجود ندارد.

منابع عبری به خروج بیش از ۱۷ هزار کارگر خارجی از اراضی اشغالی به علت جنگ غزه خبر دادند و افزودند که ۹ هزار و ۸۵۵ کارگر تایلندی در بخش کشاورزی و ۴ هزارو ۳۳۱ کارگر بخش ساختمانی فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به خسارات ناشی از کمبود نیروی انسانی بر اقتصاد این رژیم اذعان و برآورد کرد که جنگ علیه غزه هفته ای ۶۱۸ میلیون دلار خسارت به علت کمبود نیروی کار به این رژیم وارد می کند.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود به هزینه سنگینی که کارفرمایان به علت کمبود نیروی کار باید از طریق افزایش حقوق بپردازند نیز اشاره کرده است.

این رسانه نوشت که مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش مالیات هستند تا بتوانند هزینه سنگین جنگ، حقوق نظامیان، هزینه اسکان و گذران زندگی، هزاران نفری که از شهرک های اطراف غزه و نیز افرادی که از مرز با لبنان گریخته اند را تامین کنند.

العربی الجدید آورده است: بسیاری از کسب و کارها به ویژه بخش ساختمانی با کمبود شدید نیروی کار روبرو است که کارفرمایان راهی جز افزایش حقوق ندارند و رقابت شدیدی برای جذب کارگر در این شرایط ایجاد شده است.

در این میان بخش ساخت و ساز رژیم صهیونیستی بیشترین آسیب را دیده است زیرا کارگران فلسطینی نیستند و کارگران خارجی هم رفته‌اند و اسرائیلی ها هم از این بخش رویگردان هستند و علاوه بر آن مهارتی هم در بخش کارگر ساختمانی ندارند.

دست اندرکاران بخش ساختمانی در رژیم صهیونیستی از کمبود نیروی کار به عنوان بحرانی بزرگ نام برده و توقف فعالیت هشتاد هزار فلسطینی در این بخش را به مثابه هشدار قرمز دانستند.

رژیم صهیونیستی عمدتا نیروی کار خود را در بخش ساخت و ساز از کشورهایی مانند چین و مولداوی تامین می‌کند که از ابتدای جنگعلیه غزه، چین مخالف ورود کارگران اضافی است و این رژیم موفق به کارگیری کارگر خارجی از مولداوی هم آنگونه که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت گزارش داده، نشده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha