گاز مایع بدون ثبت‌نام در سامانه سدف توزیع نمی‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: مصرف کنندگان گاز مایع در استان در سامانه سدف ثبت نام کنند و از این سوخت با نرخ یارانه‌ای بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانبخش نوکانی روز چهارشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: گاز مایع طبق روال گذشته و با نرخ یارانه ای توزیع می شود و قیمت آن افزایش پیدا نکرده است.

وی شرط استفاده از گاز مایع را ثبت نام در سامانه سدف اعلام کرد و افزود: خارج از این سامانه، مصرف کنندگان حقیقی یا حقوقی اجازه استفاده از گاز مایع ندارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان یادآورشد: در حال حاضر ۹ هزار خانوار نفت سوز در استان وجود دارند که از گاز مایع استفاده می کنند و سهم آنان هر ماه در کارت الکترونیکی شان شارژ می شود.

نوکانی با اشاره به اینکه سهم هر خانوار مصرف کننده گاز مایع ۴۴ کیلوگرم در ماه است، اضافه کرد: واحدهای صنفی مصرف کننده گاز مایع نیز باید از طریق دستگاه های مربوطه معرفی شوند و در سامانه سدف ثبت نام کنند و این سوخت طبق الگوی مشخص بین آنان توزیع می شود.

گاز مایع بدون ثبت‌نام در سامانه سدف توزیع نمی‌شود

وی بر لزوم نظارت و رصد نرخ گاز مایع توزیعی توسط اداره صمت تاکید کرد و گفت: هم اکنون تمام تاسیسات شرکت نفت استان، دارای گاز مایع بوده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: ماهانه به طور متوسط حدود ۲ هزار تن گاز مایع در استان مصرف می شود و ماه آبان، ۸۴ درصد توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی بود.

نوکانی به این هم اشاره کرد که قرار است برای خودروهای مصرف کننده گاز مایع نیز سهم مشخصی در نظر گرفته شود که از این سوخت به صورت نرخ یارانه ای استفاده کنند، البته مالکان آن خودروها هم باید در سامانه ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha