۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85313656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید نظام آموزشی کشور به معلمان دهه پنجم انقلاب است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: امید نظام آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی به معلمان دهه پنجم انقلاب است که بتوانیم کارهای مانده را پیش رو ببریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز چهارشنبه در همایش نو معلمان دیار مینودری قزوین که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور و مدیرکل دفتر وزارتی در شورای معاونان و مدیران سازمان آموزش و پرورش در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی به وجود معلمان دهه پنجم انقلاب اعتقاد و باور راسخ دارد تا راه های سپری نشده و کارهای مانده را پیش ببرد تا عهده دار مسوولیت‌های این حوزه باشیم.

وی خطاب به معلمان تازه استخدام شده در آموزش و پرورش، تاکید کرد: در این مسیر سخت و دشواری که با افتخار سپری می‌کنید، شناخت سه موضوع با عظمت در اولویت قرار دارد که شامل انقلاب اسلامی، راه سپری شده و افق پیش روی نظام آموزشی است.

کاظمی با بیان اینکه وضعیت فعلی در حوزه تعلیم و تربیت رضایت بخش نیست، ادامه داد: مجموعه عظیم تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش کشور این است که انسان والا تربیت کند و در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز گام بردارد.

این مسوول تصریح کرد: شما در آغاز راه طولانی و مسیر پر سعادتی هستید، به تعبیر امام راحل (ره) "معلمی شغل انبیا است" و همه شماها باید با عزم و انگیزه جدی وارد این عرصه پرافتخار شوید.

کاظمی با تاکید بر مسوولیت سنگین انسان سازی در حوزه معلمی پرداخت و تشریح کرد: معماری آینده انقلاب از وظایف شغل معلمی است که باید در این راه بدون‌ توجه به حواشی و آسیب ها و با قوت تمام به مسیر خود ادامه دهید.

معاون سیاسی استاندار قزوین بر بهره مندی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: وجود مخزنی از معارف و باورهای عمیق ایمانی و اعتقادی که بتواند در مواجهه با توفان تبلیغاتی دشمن شما را مصون نگاه دارد، همین بهره مندی از متن بیانیه گام دوم است که جلوی جهت تضعیف روحیه معلمان را می‌گیرد.

به گفته کاظمی، در مسیر معلمی الگوهای موفقی وجود دارند که ارتباط با آنان می‌تواند ما را در روزهای پرتلاطم و پر مخاطره به سلامت عبور دهد، بزرگان بسیاری مثل شهید میرزا کوچک خان جنگلی و الگوهایی مثل رییس علی دلواری و دیگر الگوهای ضد استکباری که هرگز از یاد و خاطره ما فراموش نخواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و اجرای دقیق و صحیح این سند بالادستی را به عنوان یک الگوی موثر برای همه نومعلمان توصیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha