۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85313722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت جدی بر بازار برای جلوگیری از چندگانگی قیمت کالاها دنبال می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: چندگانگی قیمت اجناس در بازار ممنوع و تخلف است و با خاطیان به طور جدی برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی تنظیم بازار و آموزش بازرسان نظارت بر بازار در سنندج اظهار کرد: آرامش و رونق اقتصادی دو مقوله مهمی هستند که در بازرسی ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی و انجام بازرسی و نظارت مستمر منجر به برقراری آرامش در بازار خواهد شد، افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال جاری و نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید می طلبد تمام توان، همت و تلاش خود را به کار بگیریم که در ایام پایانی سال هیچگونه مشکلی در بازار کالاهای اساسی بوجود نیاید.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان به نقش موثر اعضای حاضر در جلسه در تنظیم بازار اشاره و بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین صمت، تعزیزات و سازمان جهاد کشاورزی، در طول سال نظارت های خوبی در سطح بازار شکل گرفته است و این مهم باید ادامه یابد.

خلیقی گفت: ذخیره کالاهای اساسی، میوه، نظارت بر بازار، برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و نظارت بر واحدهای صنفی با هدف کاهش قیمت‌ها و ایجاد آرامش در بازار از اهداف اصلی رسالت این سه نهاد در ایام سال است.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: بازرسی تنها وظیفه سازمان‌های دولتی نیست بلکه وظیفه ای همگانی است و مردم نیز باید همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام مهدی ایرانی با اشاره به اینکه در بازرسی های بازار با هرگونه تخلف و سرپیچی از قانون باید برخورد شود، گفت: گرانفروشی و کم فروشی نوعی ایجاد ستمگری است و اعتماد به ستمگر خودکفایی در بازار را از بین می‌برد و توسعه فساد را بدنبال دارد.

وی یادآور شد: کسب پست و موقعیت اداری فرصت نیست بلکه امانتی است که بر دوش یک نفر گذاشته می‌شود و باید امانتدار خوبی باشیم.

انجام بازرسی از همه حلقه های تولید

مدیر کل تعزیزات حکومتی استان کردستان هم در این جلسه بیان کرد: در کمیسیون امور هماهنگی تصمیماتی مبنی بر تشکیل جلسه ای مابین سه دستگاه ذیربط در حوزه بازار گرفته شد تا ایراداتی اگر در حوزه بازرسی وجود دارد رفع شود.

حسین رحیمیان افزود: بازرسان شهرستان‌ها موظف هستند از هفته آینده با حضور فرمانداران شهرستان، مدیران صمت و جهاد کشاورزی و هم چنین اتاق اصناف به طور هفتگی جلسات نظارت بر بازار را تشکیل دهند.

وی هدف از تشکیل جلسات مداوم را ایجاد هماهنگی های بیشتر و نظارت های بیشتر بر بازار خواند و ادامه داد: مدیران همراه با بازرسان در گشت‌های مشترک در بازار حضور پیدا کنند.

مدیر کل تعزیزات استان کردستان یادآور شد: واحدهای صنفی و تولیدی و خرده فروشی ها و کل حلقه های تولید مورد بازرسی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha