۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85313751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بیرجند افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: موضوع کرسی‌های آزاداندیشی توسط دانشجویان طراحی و پیشنهاد می‌شود و از ابتدای ترم جاری درخواست برای برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین فرزانه‌پور روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع "تشریح برنامه‌های هفته فرهنگ دانشگاه" گفت: دانشگاه در کنار تدریس و آموزش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه کرسی‌های آزاداندیشی را جزو اولویت‌های خود می‌داند که مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دانشگاه بیرجند سال ۱۳۹۸ دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی را میزبانی کرد و مجموعه مقالات آن با بیش از هزار صفحه منتشر شد همچنین مجموعه نشست‌های فرهنگ دانشگاهی در پاییز و زمستان ۱۳۹۹ با مدیریت علمی استاد نعمت‌ الله فاضلی در بیرجند به صورت کشوری برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز ویژه برنامه‌های فرهنگ دانشگاهی با همکاری موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد که در این سال مرحوم استاد راشد محصل یکی از سخنرانان مراسم بود و در سال جاری هم این همکاری تداوم دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه ممتاز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در رونق‌بخشی به فضاهای علمی و نقش تاثیرگذار آن در تقویت هویت ملی و دینی دانشجویان و با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌هایی که توسط دانشگاهیان، ساماندهی و در سطح دانشگاه اجرا می‌شود معاونت فرهنگی از سال ۱۳۹۸ اقدام به طراحی ساختار هفته فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این طرح به منظور حفظ ارتباط دانشجویان با دانشگاه و افزایش روحیه امید و خودباوری اجرا می‌شود از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگ دانشگاه خبر داد.

وی گفت: وظیفه پیشرو و پیشگامی دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، ارزشی و اجتماعی بر وظیفه‌های دیگر مقدم دانسته شده و یکی از مصادیق مهم این پیشگامی، شناخت و درک لازم از شرایط سیاسی و پیشگامی در عرصه مشارکت اجتماعی است.

درخواست کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بیرجند افزایش یافت

فرزانه‌پور اظهار داشت: از این طریق جریان مستقل، خودجوش و اصیل دانشجویی اعتبار ویژه‌ای پیدا می‌کند و می‌تواند در سرنوشت جامعه نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری حوزه فرهنگی و اجتماعی افزود: نشست صمیمانه دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه، برگزاری چهارمین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی، تدوین سومین کتاب همایش ملی فرهنگ دانشگاهی و مقاله‌های همایش از جمله برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند از برپایی نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ۱۹ آذر با ۵۰ غرفه در سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه استانی روایت پیشرفت با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان فرهنگی و مراسم اختتامیه هفته فرهنگ دانشگاه (چهارشنبه ۲۲ آذر) از دیگر برنامه‌هاست.

فرزانه‌پور با اشاره به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و مذهبی عنوان کرد: مراسم معارفه و نشست فرهنگی اعضای کانون دهکده دانشجویان بین الملل دانشگاه، اجرای موسیقی زنده توسط کانون‌های موسیقی، مراسم شبی با هنر، مسابقات فرهنگی ورزشی، اکران فیلم‌های سینمایی، راه اندازی رادیو فرهنگ در دانشگاه و برگزاری دورهمی‌های دانشجویی شعر و داستان از دیگر برنامه‌هاست.

وی گفت: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کانون‌ها و انجمن‌های علمی، اردوی بیرجندگردی، سلسله نشست‌های تخصصی فکرینو با موضوع کارآفرینی، نشست با کارآفرینان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان برتر استان، تولید کتاب‌های صوتی توسط کانون کتاب و مسابقه کتابخوانی آفرینش‌های هنری در قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، برگزاری جشنواره غذا توسط شورای فرهنگی خوابگاه، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری جلسات قرآنی در خوابگاه‌های دانشجویی، بازدید و نشست با دانشجویان خوابگاهی را از جمله برنامه‌های شورای فعالیت‌های فرهنگی خوابگاه‌ها ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha