امام جمعه ارومیه: دانشجویان الگوی مطالبه‌گری صحیح در جامعه هستند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه دانشجویان الگوی مطالبه گری صحیح در جامعه هستند، گفت: این قشر فرهیخته جامعه باید روحیه مطالبه‌گری خود را در مسیر درست توسعه دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: اهل علم بودن، جوان و شاد بودن، آزاد اندیشی، آرمان گرایی و حضور در صحنه از شاخصه های دانشجویی است که باید در همه این موارد با دقت عمل شود.

وی ادامه داد: کلیدواژه اهل علم بودن و حضور در صحنه از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از دانشجویان است که امیدواریم همه دانشجویان در این خصوص اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: اهتمام برای تحصیل مولفه اول دانشجویی و دارابودن جهت فکری، سیاسی و انقلابی مولفه دوم این قشر است که توجه به هر دوبخش ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه مطالبه‌گری از خصیصه‌های دانشجویان است، افزود: روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان موجب حل و فصل مشکلات می‌شود و هر دانشجویی باید در کلاس خود به گونه‌ای مطالبه کند که جامعه بزرگ در کلاس ها تجربه شود.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان و جوانان حقوق خود را از جامعه مطالبه کنند، گفت: هر دانشجویی ضمن احیای روحیه مطالبه‌گری خود باید از خود نیز مطالبه کند و از خود حسابرسی کند و ارزش خود در جامعه را بسنجد.

دانشجویان یاوران علمی در ارتقای رتبه‌های بین‌المللی دانشگاه ارومیه هستند

رییس دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم ‌با اشاره به جمع عظیم و پرشور دانشجویان در آیین روز دانشجو گفت: دانشجویان این دانشگاه یاوران علمی هستند که امروز با تلاش خود توانستند در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی توان علمی دانشگاه را تثبیت کرده و ارتقا دهند.

احمد علیجانپور افزود: همه زیرساخت‌های دانشکاه پس از کرونا با مشکلاتی مواجه بود که امروز با انجام تعمیرات و ایجاد زیرساخت‌های لازم توانستیم برخی مجموعه‌ها از جمله خوابگاه‌ها را به سیکل خدمات مرکزی بازگردانیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله بدون مجوز درمانگاه دانشگاه ارومیه اضافه کرد: مجوز های لازم برای این امر دریافت شده و علاوه بر آن، از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال کمبود تخصیص در حوزه های مختلف دانشگاهی جبران شده است.

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه ارومیه اظهار کرد: دریافت جایزه ملی ثریا، جایزه ملی سرو، ارتقای ۲۰۰ رتبه ای در رده بندی نشریه تایمز، ارتقای ۱۵۰ رتبه‌ای در رده بندی شانگهای نشان از بالندگی و رو به پیشرفت بودن دانشگاه است.

رییس دانشگاه ارومیه گفت: دانشجویان یاوران علمی دانشگاه هستند و هیات علمی باعث ارتقای رتبه علمی این مرکز فاخر علمی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha