۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85313834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشتار جدید رژیم اسرائیل در شهر غزه + فیلم

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85313834
کشتار جدید رژیم اسرائیل در شهر غزه + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری از کشتار جدید امروز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه و انتقال ۷۳ شهید به بیمارستان شهدای الاقصی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز خیابان النفق در شهر غزه را به شدت بمباران کرد که در جریان آن دستکم ۱۰ آواره فلسطینی و نیروی امدادی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

مدیر بیمارستان شهدا الاقصی در اظهاراتی گفت که با فرا رسیدن فصل زمستان اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد و پناهگاهی برای آوارگان نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بیماری هایی مانند عفونت ریه و بثورات پوستی میان آوارگان در حال شیوع است. برخی از بیماران به دلیل کمبود اتاق‌های مراقبت ویژه در بخش اورژانس جان می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که طی ۲۴ساعت گذشته، ۷۳ شهید و ۱۲۳ مجروح به بیمارستان شهدا الاقصی انتقال داده شدند.

ساعاتی پیش مدیرکل وزارت بهداشت غزه هم گفت که بیش از ۱۰۰ پیکر شهید در داخل بیمارستان کمال عدوان وجود دارد که رژیم صهیونیستی اجازه دفن آن‌ها را نمی‌دهد و شمال نوار غزه به طور کامل خدمات بهداشتی ندارد.

به گزارش ایرنا، سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش تحقیقاتی خود از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه تصریح کرد که این رژیم با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.

سازمان عفو بین‌الملل بر اساس این تحقیقات، به این نتیجه رسیده که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است.

این سازمان اعلام کرده که در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که این دو حمله هوایی حملات مستقیمی بوده اند که غیرنظامیان را هدف قرار داده و به همین دلیل این سازمان خواستار بررسی این حملات به عنوان «جنایت جنگی» شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha