۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85314071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد حوادث ناشی از کار در یزد کاهش یافت

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85314071
۲۰ درصد حوادث ناشی از کار در یزد کاهش یافت

یزد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در سالجاری ۷۹ حادثه در واحدهای تولیدی استان رخ داد که این رقم نسبت به حوادث مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل ، "محمدرضا فلاحتی" در نشست با مدیرعامل و اعضای تشکل کارگری یکی از شرکت نساجی در اردکان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ هزار و ۸۹۳ بازرسی از واحدهای تولیدی در سطح استان صورت گرفته است.

وی با استناد به ماده ۶۱ آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها اظهار کرد: کارفرما موظف است در سال ۲ دست لباس کار مجانی در اختیار کارگر بگذارد، لباس کار باید متناسب با نوع کار بوده و کارگر بتواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد و موجب بروز حادثه نشود.

فلاحتی حضور مسئول ایمنی در کارگاه های تولیدی را ضروری برشمرد و تاکید کرد: کارفرما باید بر نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی نظارت نماید و در صورتی که کارگری در این زمینه استنکاف کرد، موضوع از طریق کمیته مراجع حل اختلاف قابل پی گیری است.

وی در ادامه با اشاره به قوانین حوزه ایمنی تصریح کرد: چنانچه کارفرما یا مدیران واحدهای موضوع ماده ۸۵ قانون کار برای حفاظت فنی و بهداشت کار وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزش و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات از آنها استفاده ننماید کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت، درصورت بروز اختلاف، رای مراجع حل اختلاف نافذ خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد همچنین درباره اهمیت جایگاه تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی از روابط خوب اعضای تشکل کارگری این واحد تولیدی با کارفرما در راستای حمایت از تولید و همچنین رفع و رجوع مسائل کارگران قدر دانی کرد.

حدود سه هزار واحد تولیدی در استان یزد فعال و ۱۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha