۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 85314160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 85314160
شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد

فیروزکوه - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش کاوه ده این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیطبانی انزها روز گذشته طی گشت و کنترل مناطق حفاظتی متوجه حضور شکارچی سابقه دار در منطقه شدند.

وی افزود: طی هماهنگی با مقام قضایی و بررسی منزل متخلف، لاشه یک راس قوچ وحشی و مقداری گوشت مربوط به قوچ و میش و تعداد هفت تیر پوکه و سه تیر فشنگ برنو، ۶ تیر فشنگ چهارپاره و ۲ عدد کارت مجوز حمل سلاح از متهم کشف و ضبط شد.

فرخی خاطرنشان کرد: متخلف پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیار۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

عزم مسئولان ملاردی برای بهبود وضعیت زیست محیطی شهرستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی نقاط مختلف این شهرستان و برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت صحیح آفت کش ها،کودها و پسماندهای کشاورزی و دامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خاک خبر داد.

شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران در گزارش دیگری اعلام کرد: مهناز مدیریان با اشاره به اقدام شهرداری ملارد در خصوص تشکیل کمیته سیاست گذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی با هدف مدیریت بهینه این پسماندها، پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در نقاط مختلف این شهرستان را از جمله برنامه های اجرا شده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خاک بیان کرد.

وی ضمن قدردانی از هم افزایی و عزم جدی مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران شهری شهرستان ملارد به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی این شهرستان،گفت: خوشبختانه صیانت و حفاظت از منابع ملی آب و خاک علاوه بر مسئولان شهرستان، دغدغه شهروندان بوده و در این راستا دامداران وکشاورزان با حضور در کارگاه آموزشی مدیریت صحیح آفت کش ها،کودها و پسماندهای کشاورزی و دامی وتبادل تجربیات موفق خود در این کارگاه، علاقه خود به حفاظت از محیط زیست را نشان دادند.

مدیریان اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی که با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان ملارد برگزار شد، از کشاورزان و دامدارانی که در زمینه حفاظت از خاک و محیط زیست اقدامات موثری انجام داده بودند، قدردانی شد.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha