۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85314211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چتر حمایتی از جامعه معلولان در دولت سیزدهم گسترده تر شده است

ایلام - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به جامعه معلولان، گفت: اقداماتی در این دولت برای معلولان انجام گرفته که در دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد سبحان حسنی" روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلولان به میزبانی بهزیستی ایلام، اظهار کرد: با وجود اقدامهای انجام شده جامعه معلولان همچنان به خدمات بیشتری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که در دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی بیشتر به جامعه معلولان انجام شده، بی سابقه بوده است.

حسنی صفر شدن آمار پشت نوبتی ها برای برقراری مستمری، برداشتن سقف بیمه بازنشستگی معلولان، رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز و اجرای گسترده قانون سه درصد استخدام معلولان را از جمله این خدمات شاخص عنوان کرد.

وی یکی از خدمات مهم مورد نیاز معلولان را مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد معلولان عنوان کرد و گفت: این مساله مورد تاکید ویژه مسئولان ارشد استان قرار گرفته و ادارات ملزم به اجرای مناسب سازی معابر شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام ابراز امیدواری کرد با مشارکت دولت، افراد خیر و غیره زمینه حمایت از معلولان بیشتر و استعدادهای آنان شکوفاتر شده و از خدمات بیشتر بهره مند شوند.

حسنی همچنین با ذکر اینکه معلولان اعم از ناتوان و کم توان همگی نیازمند توجه هستند، گفت: افرادیکه جسم سالم دارند اما اگر اراده‌ای قوی نداشته باشند به جایی نخواهند رسید.

چترحمایتی از جامعه معلولان در دولت سیزدهم گسترده تر شده است

خدمت رسانی مطلوب به جامعه معلولان عزم همگانی نیاز دارد

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: خدمت رسانی مطلوب به جامعه معلولان نیازمند عزم همگانی و گسترده است.

"حسین نورعلیوند" افزود: معلولان بزرگترین اقلیت جهان بوده که این افراد در استان ایلام بیش از ۱۸هزار نفر را تشکیل می دهند.

وی با ذکر اینکه از این تعداد ۱۰هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند، گفت: این افراد وابسته به تمامی خدمات بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با ذکر اینکه خدمات دولت سیزدهم با رویکرد توانمندسازی این قشر است، ابراز کرد: این رویکرد در سه مولفه اشتغال، بیمه و مسکن بصورت جدی در حال اجرا و پیگیری است.

چترحمایتی از جامعه معلولان در دولت سیزدهم گسترده تر شده است

وی مناسب سازی معابر را نیاز جدی جامعه معلولان دانست و گفت: از روسای دستگاه های اجرایی استان در این زمینه انتظار مشارکت و همراهی ویژه داریم.

رونمایی از کتاب دختر نویسنده مبتلا به اتیسم، تجلیل از معلولان موفق، تجلیل از ۱۰ برگزیده ششمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی(ع)، اجرای موسیقی و تئاتر طنز و شعرخوانی از جمله برنامه های این همایش بود.

همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی های معلولان برپا شد که مورد بازدید شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha