آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

استان‌ها - ایرنا - ۱۶ آذر در تقویم ایران اسلامی در حالی به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است که این قشر همواره در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند تا با شناخت دسیسه های دشمن، در خنثی سازی این توطئه ها نقش آفرین باشند.

رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که دانشجویان به عنوان افسران خط مقدم جبهه فرهنگی و جنگ نرم باید با هوشیاری و بصیرت، توطئه‌های دشمنان را درک کرده و آنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام بگذارند.

رئیس جمهور نیز در مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشجو فقط در ۱۶ آذر نباید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دانشجویان قشری پیشتاز هستند که جامعه و نیاز آن را می‌شناسند و برای رفع نیاز جامعه آماده هستند.

سیدابراهیم رئیسی تاکید کرد: دانشجو در جایگاه روشنفکری باید ببیند، قبل از اینکه دیگران ببینند و شرایط جامعه را خوب درک کند و در زمان لازم مطالبه‌گری و حق‌خواهی کند و نسبت به اصلاح امور حساس باشد.

در همین ارتباط جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان که همواره در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، با بصیرت و شناخت اهداف شوم دشمنان با ایمانی قوی تهاجم فرهنگی را خنثی کرده و دشمن را ناکام گذاشته اند و نقش مهمی در روشنگری قاطبه مردم نسبت به توطئه های دشمنان داشته اند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو امسال نیز با برنامه های ویژه ای و حضور مقامات لشکری و کشوری در موسسات و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شد، آیین هایی که نشاندهنده اهتمام ویزه دولتمردان به مقام و جایگاه دانشجو در عرصه رشد و پیشرفت کشور است.

اهواز - احمدی وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه طی ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی، هیچ‌کشوری با تهدید ما مواجه نشده است گفت: با این وجود برای تقویت بنیه دفاعی کشور صنعت موشکی ایران تقویت شده به طوریکه امروز قدرت موشکی ما معادلات قدرت‌های دنیا را بر هم زده است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، وحیدی روز سه‌شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بنا بر گفته آمریکایی‌ها امروز ایران به نقطه‌ای رسیده که پهپادها و موشک‌هایش معادلات قدرت‌های بین‌المللی را به هم زده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس از داشتن برخی تجهیزات جنگی محروم بودیم گفت: امروز به مدد قدرت علمی دانشگاه‌ و دانشجویان به نقطه مناسبی رسیده‌ایم به همین دلیل دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از فعالیت بازدارند هر چند اطمینان دارم که دانشگاه زیر بار آنها نرفته و به حرکت رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

وزیر کشور دانشگاه را نقطه امیدبخش کشور دانست و افزود: دانشگاه یک مسیر بسیار مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و اتفاقات مبارکی در آن رخ داده است.

قم - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها با حمله گسترده به غزه حقوق بین الملل بشردوستانه را نقض کرده اند و این ماهیت اسرائیل غاصب و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم ابراز داشت: طی ۷۰ سال گذشته ردپای آمریکا را در جای جای دنیا می بینیم و فردی چون کسینجر جزو طراحان کودتاهای مختلف و جنگ های مختلف بوده است و این کارنامه آمریکا است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

وی ابراز داشت: این طور نیست که در ۲ ماه گذشته نتانیاهو به تنهایی تصمیم به جنایت علیه مردم غزه گرفته باشد و روسای جمهور آمریکا، انگلیس و آلمان از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

حسینی بیان کرد: صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی سیلی محکمی خوردند که در ۷۵ سال گذشته چنین ضربه ای نخورده بود.

وی ادامه داد: خوی جنگ طلبی و خونریزی صهیونیست ها در کارنامه آنان است و بی رحمانه با شقاوت و قساوت کودک کشی می کنند.

کرمانشاه - استاندار کرمانشاه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت که تقویت راه آهن از شاخص های اصلی توسعه استان است و تلاش برای شتاب گرفتن و اتصال ریلی این استان به عراق مضاعف شده است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی امروز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه (در گذشته) طرح راه آهن کرمانشاه مانند بسیاری دیگر از پروژه ها قبل از تکمیل فنی؛ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و بیشتر جنبه نمایشی داشته است.

شهرکرد - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین گامی مهم و اساسی برای تحول آفرینی و پیشرفت این استان‌ها به خصوص در بخش اشتغال به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان‌های زاگرس نشین، در قالب این ستاد کارگروه‌های مختلف از جمله صنعت، مالی اعتباری، کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان تعریف شده است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

وی اضافه کرد:چهارمحال و بختیاری پیشنهاد راهبردی تاسیس ستاد ویژه توسعه استان‌های زاگرس نشین را در دور دوم سفراستانی رییس‌جمهور به این استان ارائه و مورد تصوب دولت قرار گرفت.

اردبیل - نماینده ولی فقیه در روسیه و رئیس مرکز اسلامی مسکو گفت: "مکارم اخلاقی" و "شخصیت علمی" دو بال پیشرفت دانشجویان بوده و اگر این ویژگی‌ها در یک دانشجو تجلی پیدا کند، هر علم آموزی می تواند به قله‌های دانش دست یابد.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام صابر اکبری جدی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در سالن شهیدان نوعی‌اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، افزود: رشد و پیشرفت علمی برای تحقق اهداف توسعه و آبادانی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است و دانشجویان کشور نقش مهم و بسزایی در تحقق این امر دارند.

ایلام - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه تمدن بشری فقط ثروت یا فناوری نیست بلکه مدنیت ادای احترام به اصول و ارزش های انسانی است، گفت: سکوت رسانه های غربی در برابر جنایات اسرائیل، سقوط انسانیت در اطلاع رسانی را بر همگان آشکار کرد.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، "ناصر ابوشریف" روز چهارشنبه با حضور در مراسم گرامیداشت شهدای غزه و روز دانشجو در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: دانشجویان باید ماهیت غرب را درک کنند و فریب ظاهرسازی های دروغین غربی ها را نخورند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات "طوفان الاقصی" دچار جنون شده و این جنایات جنگی را با چراغ سبز کشورهای جهان انجام می دهد و حتی دادگاه های بین المللی هم از اسرائیل حمایت می کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان باید در کنار کسب علم و دانش روزآمد، با الگو گرفتن از شخصیت‌های اخلاقی و استادان برجسته، مکارم اخلاقی خود را نیز ارتقا دهند.

کرج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نشست های هم اندیشی در دانشگاه های این استان ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مرتضی ولی پوری" روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، در بازدید از واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور کرج افزود: دانشگاه کانون ایجاد امید، نشاط و خلاقیت برای جامعه است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در این نشست با ادای احترام به ارواح پاک شهدا به ویژه دانشجویان شهید، روز دانشجو را نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: رشادت های دانشجویان شهید در اعتراض به حضور اجانب و مستکبران، نقطه ی عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه نشاط سیاسی در دانشگاه ها باید تقویت شود، افزود: نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف علمی کشور بی بدیل است و در این راستا ما به عنوان مسوول از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.

مشهد - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود و موضوع جدیدی به شمار نمی رفت که این چنین پیش چشم مردم به رخ کشیده شود لذا موضوع حاضر فقط یک کمپین رسانه ای وسیع است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی عصر چهارشنبه در نشستی با استادان دانشگاه فردوسی مشهد در این شهر افزود: پیش از این موارد مربوط به فساد چای شناسایی شده و برکناری ها صورت گرفته بود و پرونده هم به دادگاه رفته است اما تبدیل به یک کمپین رسانه ای وسیع نشده بود.

وی اظهار کرد: در مساله فساد عمدتا تصاویر ساخته شده جامعه براساس برساخته هایی است که دیگران می آورند و در پیش چشم جامعه قرار می دهند و اگر نه در بسیاری از موارد، همین همگرایی که الان تا حد زیادی در پشت جلسات هیات دولت وجود دارد، باعث شده است که بسیاری از سامانه های فعلی در وزارت اقتصاد را فراتر از قانون و تکلیف راه اندازی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با راه اندازی همین سامانه ها و پوشش حداکثری آنها در راستای هوشمندسازی اقتصاد، جلوی بسیاری از اتفاقات مفسده آمیز گرفته شده است، اموری که در این سامانه‌ها به انجام می رسد پیش از این برای شکل گیری هر کدام از آنها چندین ماه رفت و آمد و خم و راست شدن پیش فلان دستگاه دولتی لازم بود و همه اینها به نحوی آغشته به فساد بودند یا خیلی خوشبینانه در همه شهرستانها و دستگاه های کشور در معرض فساد قرار داشتند.

سنندج- استاندار کردستان با بیان اینکه چشم امید یک کشور با توجه به اهمیت رسالت، به دانشگاه فرهنگیان است، گفت:حساسیت و تمرکز روی تربیت معلمان بسیار اهمیت دارد چراکه آینده پر چالشی به واسطه پیشرعت ها و تحولات فناورانه در نظام آموزشی در انتظار ماست.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه ، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان حضور یافت و در فضایی صمیمانه با دانشجویان این دانشگاه دیدار و در گفت‌گویی صریح با آنها، ضمن شنیدن مباحث صنفی، انتظارات و دغدغه‌های دانشجو معلمان، دستوراتی به منظور رفع مشکلات و تامین درخواست‌های این قشر اعلام کرد.

وی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اظهار کرد: معتقدم روز دانشجو فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط مسوولان و دانشجویان است.

گرگان (گنبدکاووس) - رییس دانشگاه‌ آزاد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: دانشجو در تراز انقلاب اسلامی ایران باید در مسیر علم و دانش حرکت کند و در کنار علم آموزی، تهذیب نفس داشته باشد.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، علیرضا گرایلی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گنبدکاووس، شهید چمران را نمونه‌ای از حرکت در مسیر علم و تخصص همراه با تعهد و تهذیب نفس دانست و اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب این شهید را الگو قرار دهند.

وی افزود: عملکرد شهید چمران در تراز انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری جریان‌های اسلامی و مقاومت در دنیا و عزت و اقتدار امروز مسلمانان شد.

قزوین - استاندار قزوین با بیان اینکه از نظر امنیتی این استان کم مساله دارترین استان های کشور ارزیابی شده، گفت: دستاورد و اقدامات نهادهای امنیتی قزوین برای برخورد با برخی جرایم در روزهای گذشته قابل توجه و تقدیر بوده است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قزوین از نظر امنیتی جز کم مساله دارترین استان کشور ارزیابی شده است، افزود: دستاورد و اقدامات نهادهای امنیتی قزوین برای برخورد با برخی جرایم قابل توجه و تقدیر بوده است.

وی به دستگیری یکی از شرورترین مجرمان استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مجرمان شرور و سابقه دار استان که مدت‌ها متواری شده بود و برای استان‌های همجوار نیز مشکلاتی ایجاد کرده بود، توسط نیروهای انتظامی قزوین تحت پیگرد قرار گرفت و دستگیر شد.

بجنورد - استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به پیشرفت های قابل توجهی در بخش های مختلف دست یافته است گفت: این رشد نتیجه عدم وابستگی به سایر کشورها است و دانشجویان باید تلاش کنند تا استقلال حفظ شود.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کوثر به مناسبت روز دانشجو(۱۶ آذر) اظهار کرد: دانشجوی متخصص، وابستگی های نظام به خارج از کشور را از بین برده است و این قشر می تواند جامعه را بسازد و نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف باید برای مردم و جامعه بازخوانی و تبیین شود افزود: دانشجوی ما فریب استکبار را نمی خورد و در ادامه راه دانشجویان شهید حادثه ۱۶ آذر، همواره نقش آفرین خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر و نامگذاری روز دانشجو افزود: دانشجویان باید مراقب کارشکنی ها و توطئه های دشمن باشند، البته دانشجویان ما در چهار دهه پیش، همواره استکبار ستیری و دشمن شناسی را به خوبی به اثبات رسانده اند.

تبریز(مراغه) - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون بیمار سرطانی از رادیو دارو برای شناسایی بیماری بهره می‌برند، گفت: تولید برق هسته‌ای و رادیوایزوتوپ‌هایی که در صنعت، کشاورزی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا «محمد قنادی مراغه‌ای» روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، افزود: رادیو دارو از رادیوایزوتوپ تولید می‌شود که در تشخیص بیماری سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر رادیو دارویی در قسمتی از بدن نشانده شود، این بیماری را شناسایی می‌کند.

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در اواخر دی ماه شاهد انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه خواهیم بود، از این رو دانشجویان منتظر اخبار خوب درخصوص احیای دریاچه ارومیه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه به مناسبت روز دانشجو با اشاره به دغدغه دانشجویان در خصوص دریاچه ارومیه افزود: گرم شدن زمین، کاهش ۶۰ درصدی بارش برف، شرایط اقلیمی و افزایش مداخلات انسانی از جمله دلایل کاهش آب دریاچه ارومیه است.

وی اضافه کرد: از طریق بارش برف ۱۳ مسیر شاخص مسیر آبریزی به دریاچه ارومیه بود که متاسفانه این مسیرها امروز خشک یا بسیارکم آب شده است و رشد حوزه کشاورزی نیز از جمله مباحث جدی در زمینه کاهش آب دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای پروژه‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه ادامه داد: فصل رهاسازی آب از اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد شد و امسال نیز اینچنین خواهد بود.

ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه دانشگاه یکی از کانون های اصلی تحول در عرصه های فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه بوده است، گفت: تولید علم همراه با تعهد مهم ترین رسالت دانشجویان است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام نیا» روز چهارشنبه در نشست دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، اظهار کرد: نقش قشر دانشجو در پیروزی انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی پس از جنگ و تولید علم و فناوری و قرار گرفتن ایران اسلامی در قله های علم و پیشرفت، بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو تمدن ساز، تاریخ ساز و مرجع و مأمنی برای علم و پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: دانشگاه یک جایگاه بلند مرتبه است، امروز دانشگاه کانون تولید علم و دانش برای رفاه حال مردم و اعتلای کشور برای یافتن نایافته ها است.

دزفول - معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه به ایده‌های برتر جوانان نخبه کشور برای رساندن ایران اسلامی به قله‌های پیشرفت و سعادت در بخش‌های مختلف نیاز دارد و از این ایده‌های آینده ساز حمایت می‌کند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید بذرافکن روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در تالار آیت الله سیدمجدالدین قاضی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در تحولات آینده ایران، منطقه و جهان گفت: کشورهای مختلف برای ترسیم و تثبیت نقش و جایگاه خود در آینده جهان، حاضر به پرداخت هزینه‌های فراوان هستند.

وی با بیان اینکه سپاه برای رسیدن کشور بزرگ ایران به قله‌های سعادت، رفاه و پیشرفت هر چه دارد فدا می‌کند، افزود: تقدیم هزاران شهید سپاه برای رسیدن کشور به اعلا درجه خود است و سپاه پاسداران به این جانفشانی افتخار می‌کند.

رشت - استاندار گیلان مشارکت دانشجویان در مسائل متعدد جامعه را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: نبوغ فکری دانشجویان گره‌گشای مسائل متعدد جامعه اعم از اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و باید از آن بهره مند شد.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه بمناسبت روز دانشجو دردانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشجویان در حین تحقیق و پژوهش باید حواسشان به نقش‌آفرینی در دنیا باشد؛ ضمن اینکه نباید نسبت به مسائل متعدد اجتماعی، سیاسی، علمی و امنیتی جامعه بی اهمیت باشند.
وی با بیان اینکه دانشجویان بدنبال یافتن راههای جدید و نو هستند اظهار کرد: مدیران دانشگاه‌هایی موفق هستند که بتوانند فضایی فراهم کنند که دانشجویان نبوغ و نگرش‌های خود را عملی کنند زیرا مسائل فناوری روز و دانش بنیان امروز برگرفته از همین استعدادها است.

شیراز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دانشجویان حضور و فعالیت کردن در تشکل های دانشجویی را غنیمت و فرصت تمرین مدیریت بشمارند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی روز چهارشنبه در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع دبیران تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز، فعالیت در تشکل‌های دانشجویی را بهترین زمینه رشد فکری و عملی دانست و افزود: تشکل ها اگر نیروی انسانی نداشته باشند نمی‌توانند بروز و ظهور داشته باشند و لازم است که برای تقویت نیروها و افزایش تعداد افراد فعال در تشکل ها تلاش شود و زمانی می‌توان به یک تشکل را فعال دانست که عقبه نیروی انسانی داشته باشند.

وی، خطاب به دبیران تشکل های دانشجویی اظهار کرد: برای کار تشکیلاتی وقت بگذارید، در طول روز زمانی را به فعالیت تشکیلاتی خود اختصاص دهید و ذهن خود را درگیر آن فعالیت کنید، در مواجهه با هم تشکلی های خود به جای ابلاغ محور بودن، بلوغ محور عمل کنید.

خرم آباد - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ذات و جوهره دانشجویان ما هنوز همان ذات جوانان روزهای نخست انقلاب و پیروان خط امام خمینی (ره) هستند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: دانشگاهها زنده هستند و دانشجویان در مقابل ظلم و ستم سرفرود نمی آورند.

وی اظهار داشت: نیکسون می خواست به ایران بیاید و رابطه جدید انگلیس را با ایران جشن بگیرد اما دانشجویان انقلابی، نخبه، عدالتخواه و آرمان خواه اعتراض کردند و جلوی این کار را گرفتند و دانشجویان امروز نیز در صورت نیاز مثل همان ها عمل می کنند.

ساری - دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت : دانشجو همانند خون پویا در رگ‌های جامعه است و کرسی‌های آزاد اندیشی باید با شور و نشاط به دانشگاه‌های کشور بازگردد، گفت: دانشجویان برای حضور افراد شایسته و توانمند در مجلس شورای اسلامی مطالبه گری کنند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سکینه سادات پاد روز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران افزود: آنچه که دانشجو باید مد نظر داشته باشد، پرسشگری است و این حق طبیعی برای دانشجو با کرسی‌های آزاد اندیشی تحقق خواهد یافت. اصلی که جمهوری اسلامی با اشتیاق پیگیر و حامی آن است.

دستیار رئیس جمهور با بیان اینکه پایه های انقلاب اسلامی ایران بر مردم سالاری استوار است، افزود: همه مسئولین این نظام از آرای مردم انتخاب می‌شوند.

قم - معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به رشد قراردادهای پژوهشی میان دانشگاه و صنعت گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۵ قرارداد ارتباط دانشگاه با صنعت به ارزش ۴۷ هزارمیلیارد ریال منغقد شد که این رقم در سال جاری به ۱۲ هزار طرح به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال ارتقا پیدا کرده است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان صالحی عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران قم در تالار شیخ مفید(ره) دانشگاه قم همچنین ثبت ۸۰ هزار مقاله پژوهشی در پایگاه اسکوپوس را از دستاوردهای بزرگ پژوهشی کشور دانست و گفت: این یکی از برکت‌های حمایت‌ و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از حوزه علم و فن‌آوری است.

وی با تاکید بر اینکه مقاله‌های پژوهشی ایران در ردیف پراستنادترین آثار پژوهشی جهان است گفت: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، ۲ درصد مقاله‌های علمی دنیا را تولید می‌کند.

زنجان - استاندار زنجان گفت:اتفاقات قابل توجهی در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در استان رقم خورده و حمایت‌های لازم در این بخش صورت گرفته است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، افزود: یکسری از مشکلات در کشور، ساختاری است و باید آنها را علاج کرد چرا که ساختارها و فرآیندهای حاکم در کشور جوابگوی شرایط فعلی نیست چون این ساختارها در زمانی بوده که شیر نفت باز بوده و درآمد کشور هم متکی به آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد سرشار نفتی، بیشتر باعث پوشش ناکارآمدی های مدیریتی بود و اکنون باید مسیر متفاوتی را در پیش بگیریم.

سمنان - وزیر کشور دولت دوازدهم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ گفت: فرصت رقابت بین جریان‌های فکری مختلف لازمه مشارکت حداکثری در انتخابات است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و در اولین سخنرانی رسمی خود بعد اتمام فعالیت به عنوان وزیر کشور دولت دوازدهم با بیان اینکه کاهش مشارکت انتخاباتی در نظرسنجی فقط به دلیل نارضایتی نیست، افزود: برخی افراد چون نماینده‌ای از سلیقه فکریشان در انتخابات ندارند، مشارکت نمی‌کنند.

وزیرکشور دولت دوازدهم گفت: چگونگی عملکرد در تایید صلاحیت‌ها و حضور داوطلبان از تمامی جریان‌های سیاسی، نقشی مهم در افزایش مشارکت انتخاباتی دارد.

زاهدان - نشست تشکل های دانشجویی مراکز دانشگاهی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو با حضور آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان برگزار شد.

کرمان - استاندار کرمان با اشاره به برخی دستاوردها و اقدامات موفقیت‌آمیز دولت سیزدهم در حوزه های مختلف سیاسی و نیز دیگر عرصه ها گفت: این دولت مسئولیت‌پذیر است، بین مردم حضور پیدا می کند و حرف مردم را می‌ شنود.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه‌شنبه در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر شد و در نشستی مفصل و به شکل پرسش و پاسخ، با آنان مباحثه کرد.

وی با اشاره به تاثیرات حضور مستقیم دولت بین مردم افزود: یکی از مشکلات ما مسئولان این بوده که شنونده نبوده‌ ایم لذا در بین مردم بودن مهم است.

بندرعباس - استاندار هرمزگان در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو در پاسخ به دغدغه دانشجویان استان مبنی بر احداث دانشکده نفت و شیمی گفت: استقرار این دانشکده حق استان هرمزگان است.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی دانشجویان دانشگاه هرمزگان ضمن تبریک روز دانشجو افزود: در این راستا با دانشگاه صنعت نفت به توافق رسیده‌ایم که دانشکده‌ای در هرمزگان احداث شود، همچنین عملیات اجرایی دانشکده نفت و شیمی در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی دریافت مجوز احداث دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان و اتمام دانشکده پیراپزشکی را از موفقیت‌های دولت سیزدهم در استان دانست و بیان کرد: دانشکده دندانپزشکی استان در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث دانشکده متالورژی را نیز سال آینده آغاز خواهیم کرد، ضمن اینکه جهت انطباق نقشه توسعه صنعتی استان بر توسعه آموزشی ۲۸ هنرستان تخصصی نیز راه‌اندازی شده است.

همدان - استاندار همدان با تاکید بر تاثیر عملی کردن پژوهش‌ها در رشد و توسعه کشور گفت: دانشگاه های استان پیشگام توسعه، تحقیق و پژوهش کاربردی باشند.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره هفته پژوهش اظهار کرد: ارتباط بین پژوهش و علم با بخش صنعت برای شتاب بخشیدن به تحرک چرخ صنایع، رونق اقتصادی و توسعه در همدان از الزامات رسیدن به پیشرفت همگام با فن آوری های روز دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد پژوهش باید تبدیل به عمل و محصول در تولیدی ها شود افزود: در سال‌های اخیر اقدامات در حوزه دانش بنیان در دانشگاه های استان منتهی به نتایج مطلوبی شده است و در حوزه علوم پزشکی نیز تلاش‌های اثربخشی در حال انجام است.

کاشان - رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امروز بعد از گذشت بیش از چهل سال به برکت انقلاب اسلامی قدرت آبادانی کشور را کسب کرده ایم و این اقتدار ما را از استعمار بیگانه رهایی بخشید.

آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش ایرنا، سید یاسر جبرائیلی دوشنبه شب در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه کاشان افزود: اگر مملکتی توسط بیگانه آباد شود آن آبادانی نیست بلکه استعمار است، وقتی خود ما بتوانیم آبادی و توسعه را ایجاد کنیم کشوری پیشرفته هستیم و امروز در همه حوزه ها پیشرفت کرده ایم.

این فعال سیاسی ادامه داد: ملت ما هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های شدید را پشت سرگذاشت و پیروز شد، اما آمریکا با هدف به صفر رساندن تجارت خارجی، ما را تحریم کرد حال آنکه امروز میزان تجارت خارجی ما بیشتر از دوران تحریم است.

جبرائیلی گفت: مشکل کشور ما تاثیر تحریم اقتصادی آمریکا نیست بلکه اثر تجویز نسخه های آمریکایی در اقتصاد کشور است که باید از شر این تجویزها خلاص شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha