کیفیت آموزش دانش آموزان عشایری ارتقا می‌یابد

دزفول- ایرنا-معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش غنی سازی آموزش دانش آموزان عشایری را از برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: تلاش وزارت آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزش با روش‌های مختلف در فضای چادرهای عشایری است.

معصومه نجفی پازوکی روز پنجشنبه در جریان بررسی مشکلات دانش آموزان عشایر مستقر در بخش فتح المبین شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای آموزشی دانش آموزان عشایری سال‌ها به همین شکل و اغلب در چادر بوده و هرجا شرایط فراهم بوده کانکس نیز مستقر شده است.

وی با تاکید بر لزوم غنی سازی فضای چادر از نظر آموزش ادامه داد: سرانه دانش آموزان عشایری امسال برای نخستین بار رشد سه برابری داشته است ولی کافی نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت دانش آموزان عشایری باید خیلی دقیق‌تر رصد و برای آنها برنامه ریزی شود تا بتوان با روش‌های مختلف در همین فضای چادر کیفیت آموزش را ارتقا دهیم.

وی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای دانش آموزان عشایری فراهم می‌شود ولی باید اقدام اساسی تری به منظور رفع ریشه‌ای مشکلات آنها انجام شود.

نجفی پازوکی بیان کرد: ۴۰۰ دانش آموز ابتدایی عشایر استان همدان در بخش فتح المبین شوش مستقر هستند و تدریس آنها در چادر در حال انجام است.

وی افزود: آموزش این دانش آموزان به طور رسمی توسط معلم از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود و طول سال تحصیلی آنها کوتاه و حدود پنج ماه است لذا قرار است نشستی بین مدیران کل آموزش و پرورش خوزستان و همدان و همچنین سازمان نوسازی مدارس درخصوص ساخت ساختمان مدرسه و ارائه با کیفیت تر آموزش به عشایر برگزار شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای آموزشی به مسیر آموزش وجاهت می‌دهد، اظهارکرد: ساخت مدرسه در یک روستای نزدیک به محل استقرار عشایر مدنظر است ضمن اینکه باید وسیله برای تردد دانش آموزان به مدرسه فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر در کلاس‌های چادری دانش آموزانی از سه پایه تحصیلی حضور دارند که درصورت ورود آنها به مدرسه این مشکل برطرف و دانش آموزان تفکیک می‌شوند.

نجفی پازوکی هدف از سفر خود به این منطقه را رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان عشایری ایجاد فضای آموزشی شایسته برای آنها عنوان کرد و گفت: این دانش آموزان عشایری بانشاط و آماده دریافت آموزش هستند و باید امکانات آموزشی مناسب برای آنها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از روز گذشته به منظور نظارت بر اجرای برنامه‌های حوزه معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و بررسی وضعیت نیروی انسانی به خوزستان سفر کرد.

جمعیت دانش‌آموز مقطع ابتدایی خوزستان ۶۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha