گرامیداشت مقام دانشجو به یاد شهید «خوشنام» امنیت در نوآباد ممسنی

شیراز - ایرنا - امسال گرامیداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) در دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی با خود یاد جوان شهید این شهرستان را داشت و سالن همایش‌های این مرکز علمی نیز به نام او عطرآگین شد؛ «پوریا خوشنام».

به گزارش ایرنا، شامگاه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲ و در آستانه مهر تحصیلی درحالی‌ که چند نفر از جوانان و نوجوانان بسیجی برای تأمین آرامش و امنیت نورآباد در حال گشت‌زنی بودند، ۲ جوان شهر آماج تیر ایادی دشمن قرار گرفتند و شهید شدند.

یکی از آنان پوریا خوشنام دانشجوی نورآباد بود که در راه حفظ امنیت کشور جاودانه شد.

امسال آیین روز دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی به یاد این شهید خوشنام برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور ممسنی گفت: اگر چه شهید پوریا خوشنام افتخاری برای این دانشگاه شد اما برگزاری چنین برنامه هایی تنها برای گرامیداشت یاد و نام شهدا نیست بلکه دفاع از ارزشهای دینی و ملی نیز از اهداف بلند این یادواره بود.

لیلا جمشیدی افزود: ضرورت توجه به چنین برنامه هایی برای نسل‌های جوان تر انقلاب احساس می‌شود.

گرامیداشت مقام دانشجو به یاد شهید «خوشنام» امنیت

در این آیین سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی به نام دانشجوی شهید «پوریا خوشنام» نامگذاری شد.

دانشجویان پیشگام جهاد تبیین و مطالبه گر عدالت

رییس دانشگاه پیام نور فارس در این آیین گفت: همه ما جنبش دانشجویی قبل از انقلاب را مبارزه با سلطه استکبار و استبداد می شناسیم اما آنها پس از انقلاب نیز برای استقلال و آزادی کشور و تحقق عدالت محوری و مبارزه با فساد نقش ویژه ای را بر عهده گرفتند.

محسن جاجرمی زاده ادامه داد: دانشجویان و جوانان باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشند و با افزایش توان علمی و بینش و بصیرت خود علیه استکبار و نظام سرمایه داری انسجام ایجاد کنند.

وی به پیشرفت‌های بازدارنده علمی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: چشم انداز دیگری که رهبر فرزانه انقلاب برای دانشجویان کرده، آرمانخواهی و مبارزه با استکبار است که امروز نمودی از آن را در مقاومت و افشاگری مردم مظلوم غزه در برابر وحشی گری دنیای غرب می‌بینیم.

تعبد، در کنار تفکر انسان‌ساز است

امام جمعه شهرستان ممسنی نیز به دانشجویان پیام نور توصیه کرد تعبد و تفکر را در کنار هم قرار دهند، چرا که در این صورت فرد به مقام بالای انسانی نائل می شود.

حجت الاسلام حسین شاکری‌فر برای این گفته خود شاهدانی نیز آورد و عنوان کرد: تفکر و تعبد در کنار هم بزرگانی از جامعه دانشگاهی به انقلاب اسلامی معرفی کرده است که شهید چمران،شهید علم الهدی و سایر شهدای نخبه از این دسته اند.

او ادامه داد: شهدای دانشجو، دانشگاه ایثار و شهادت را به دانشگاهی که ابتدا در آن پذیرفته شدند ترجیح دادند در حالی که برخی از این شهدای نخبه از دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز دعوت به جذب می‌شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha