۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85314489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان خواستار بررسی تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست شد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برلین از اتحادیه اروپا می‌خواهد که اعمال تحریم علیه شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست را بررسی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سباستین فیشر سخنگوی وزارت خارجه آلمان چهارشنبه اظهار کرد که برلین از «اقدام آمریکا برای اعمال محدودیت ورود» شهرک‌نشینان به ایالات متحده استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه «مهم است که این مساله در سطح اروپا نیز به بحث گذاشته شود» افزود که برلین «فعالانه» به طرح این موضوع کمک می‌کند.

در همین حال، رویترز چهارشنبه شب نوشت سرویس اقدام خارجی اروپا در سندی که به رویت این خبرگزاری رسیده، در آستانه نشست دوشنبه آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا تهیه شده، از آنها خواسته شده است که شهرک‌نشینان صهیونیست تحریم شوند.

این خبرگزاری افزود که این سند همچنین خواستار تحریم حماس شده است.

الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک در اوایل ماه نوامبر از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا ممنوعیت ورود اسرائیلی‌های «افراطی» به این اتحادیه را به دلیل خشونت علیه فلسطینی‌ها بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های فلسطینی می‌گویند که از ابتدای حملات هفتم اکتبر تاکنون حدود ۲۵۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط سربازان و شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این خشونت‌ها را «غیرقابل قبول» خواند و از محدودیت صدور روادید برای عاملان این خشونت‌ها خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا صدور روادید این کشور را برای شهرک نشینان اسرائیلی افراطی مسئول خشونت در کرانه باختری و ورود آنها را به خاک ایالات متحده آمریکا ممنوع کرد.

بلینکن سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: امروز، وزارت خارجه یک سیاست جدید محدودیت روادید را اجرا می‌کند. این سیاست افرادی را هدف قرار می‌دهد که در تضعیف صلح، امنیت یا ثبات در کرانه باختری، از جمله از طریق ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز یا انجام اقدامات دیگر علیه غیرنظامیان نقش داشته‌اند.

وی بدون اشاره به کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی در نوار غزه گفت که ایالات متحده به تعامل با رهبران اسرائیل ادامه خواهد داد تا «نشان دهد که اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملات افراط گرایان انجام دهد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha