۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85314588
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارتش پاکستان: بازگرداندن اتباع خارجی غیرمجاز متوقف نخواهد شد

اسلام‌آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان، اتباع خارجی غیرمجاز را تهدید جدی علیه امنیت و معیشت این کشور دانست و تاکید کرد: روند بازگرداندن این افراد به کشورهایشان به صورت آبرومندانه ادامه خواهد یافت و متوقف نمی‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، اظهارات فرمانده ارتش این کشور درخصوص روند اخراج اتباع خارجی غیرمجاز که بیشتر آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، درحالی عنوان می‌شود که دولت پاکستان از ماه گذشته فشار بر اتباع خارجی که به صورت پنهانی و یا غیرقانونی در این کشور بسر می‌برند را تشدید کرده است.

گفته می‌شود از اواسط آبانماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی غیرمجاز به کشورشان بازگشته‌اند هرچند کابل به شدت از تصمیم همسایه خود برای اخراج اتباع افغانستانی خشمگین است.

براساس این گزارش، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان طی سخنرانی در جمع فرماندهان و مسئولان نظامی در شهر پیشاور گفت: اتباع خارجی غیرمجاز به طور جدی بر امنیت و اقتصاد پاکستان تأثیر می‌گذارند.

وی افزود: تصمیم دولت برای بازگرداندن آنها به نفع پاکستان گرفته شده است لذا اتباع خارجی غیرقانونی طبق هنجارهای مقرر به روشی انسانی و آبرومندانه به کشورشان بازگردانده می شوند.

فرمانده ارتش پاکستان که به تازگی مدعی دخالت اتباع افغانستانی در حملات تروریستی در آن کشور شده است، گفت: توطئه نیروهای مخالف صلح و ثبات در پاکستان از طریق راهبرد هم افزایی و همه جانبه خنثی می شود.

مقامات طالبان افغانستان گفتند که اخراج اتباع این کشور از پاکستان بر خلاف همه قوانین ملی و جهانی است.

مقام های پاکستانی پیش‌تر با دفاع از تصمیم دولت خود برای اقدام علیه تمامی اتباع خارجی غیرمجاز در پاکستان که اکثریت آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، تاکید کردند که اخراج اتباع خارجی غیرمجاز هیچ ارتباطی با قضیه پناهجویان قانونی و یا افرادی که در فهرست رسمی آژانس پناهندگان سازمان ملل قرار دارند، ندارد و پاکستان همچنان میزبان پناهجویان رسمی از جمله از افغانستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha