مهمترین اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- انتخاب اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی، اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر در جوار بقاع متبرکه و طرح ساماندهی قاریان قرآن از مهمترین اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه ۱۶ آذر است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری با برپایی مجمع عمومی، برگزار شد و اعضای هیات مدیره این انجمن با رأی مجمع شناخته شدند.

شهرام فرجی افزود: مجمع عمومی انجمن موسیقی استان با حضور ۱۱۱ نفر از اعضای این مجمع و همچنین ناظر انجمن موسیقی ایران و جمعی از علاقه‌مندان به موسیقی در سالن اندیشه فرهنگسرای شهرکرد تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از اهالی موسیقی چهارمحال و بختیاری در این دوره از انتخابات داوطلب عضویت در هیات مدیره شدند، یادآور شد: بهنام اشرفی و بهنام نوریان با کسب ۳۹ و ۳۸ رأی از مرکز استان به عضویت این هیات انتخاب شدند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر مبنای اساس‌نامه جدید انجمن، مهدی احمدی بنی و فرهنگ تیرگیر از بخش شهرستان‌ها و با کسب ۴۶ و ۴۰ رای به جمع اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی استان راه یافتند، گفت: مصطفی پولادی و علی محمدی دهقی هم هرکدام ۳۶ رای از اعضای مجمع عمومی دریافت کردند که به دلیل مساوی بودن آرا و ضرورت انتخاب یک نفر از آنان به عنوان عضو اصلی با نظر مجمع و با انجام قرعه‌کشی، پولادی به جمع اعضای اصلی پیوست و محمدی عضو علی‌البدل شد.

اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در قالب طرح شمیم خدمت

مهمترین اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح شمیم خدمت تاکنون برای تعداد بیش از ۱۰۰ نفر در رشته‌های خیاطی، چرم‌دوزی و کشت زعفران در جوار بقاع متبرکه اشتغالزایی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه استان از ۲ سال گذشته گفت: براساس اجرای این طرح برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی حتما نباید سرمایه کلان داشته باشیم چه بسا با سرمایه اندک هم می شود کسب و کار راه انداخت.

وی تصریح کرد: این طرح در حدود ۵۰۰ بقعه متبرکه کشور اجرا شده است که در قالب آن کارگاه های اشتغالزایی در جوار بقاع راه‌اندازی شده که در آن زنان سرپرست خانوار و افراد جویای کار فعالیت دارند.

اجرای طرح ساماندهی قاریان قرآن

طرح "مسجد پایگاه قرآن" با هدف ساماندهی قاریان قران به همت ستاد کانون‌های فرهخنگی هنری مساجد در استان اجرا می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد فرهنگی هنری مساجد استان، قاریان می‌توانند با ثبت‌نام در نشانی survey.porsline.ir تداوم و نظم و انسجام در اجرای برنامه‌های قرآنی را به مساجد استان هدیه کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha