استاندار: مشارکت ۸۵۸ دهیار استان مرکزی  در اجرای طرح شهریاران 

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: برای اجرای طرح شهریاران، علاوه بر سایر اقشار می‌توان از ظرفیت ۸۵۸ دهیار این استان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی و کارگروه‌های طرح ملی شهریاران در اراک، افزود: این تعداد دهیار می‌توانند حدود هشت هزار ایده را برای این طرح داشته باشند که می‌توان از این داشته محلی استفاده کرد.

وی بیان کرد: لازم است دهیاران استان مرکزی بسیج شوند و هرکدام پنج ایده و اقدام در پنج سال گذشته را مانند هفته فرهنگی، روز فرهنگی، طرح‌های مردمی و افراد شاخص روستا را اعلام کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه، مردمی‌سازی دولت وجه تمایز دولت سیزدهم است، ادامه داد: در سال‌های اخیر، دولت‌ها با عناوین مختلف معرفی شده‌اند که هرکدام خدماتی را ارایه کرده‌اند.

مخلص‌الائمه افزود: استفاده از حلقه میانی مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کار با این سازوکار برای گفتمان‌سازی، کار نو و جدیدی است و در گام اول طبیعی است که نواقصی وجود داشته باشد و ممکن است طرح با شکست مواجه شود و یا مردم و سایرین به اجرای طرح، بدبین باشند.

وی در توضیح اجرای طرح ملی شهریاران گفت: با انجام این طرح، بخش قابل توجهی از استان درگیر می‌شوند و شمار ایده‌ها افزایش می‌یابد.

وی به نخبه‌پروری استان مرکزی اشاره کرد و گفت: با توجه به سابقه استان، انتظار است تعداد و شمار ایده و اقدام بالا باشد و برای این مهم می‌توان از ظرفیت استادان دانشگاهی استان استفاده کرد.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی‌سازی دولت نیز در این نشست گفت: در طرح ملی شهریاران، هدف پیوست مردمی‌سازی امور و آشکار شدن مصادیق فعالیت‌ها است.

سید«مبین حجازی» افزود: اقدام در خصوص نان کامل و جوانی جمعیت در استان مرکزی از جمله طرح‌های ملی و کشوری است.

وی بیان کرد: طرح ملی شهریاران با هدف هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی برای حل مسائل در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی، به نمونه کار انجام شده در استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: گروه جهادی شرکت آذرآب ۵۰۰ سازه را در مناطق محروم نصب کردند که جزو گروه‌های جهادی برتر شناخته شدند.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی‌سازی دولت گفت: استان مرکزی باید در اجرای طرح شهریاران تا آخر آذرماه ایده و اقدام را در سایت مورد نظر ثبت کنند.

حجازی درباره فرآینده ثبت ایده در سامانه اینترنتی افزود: این طرح به منظور تحقق شعار دولت مردمی و مردمی‌سازی امور به اجرا در می‌آید که طی آن گروه‌های مردمی، اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد و اقشار مختلف مردم می‌توانند اقدامات و ایده‌های خود را برای حل مسائل مختلف در سایت http://shahriaran.ir ثبت کنند.

وی بیان کرد: در این ثبت ایده، پنج چالش استان معرفی می‌شود که حوزه فرهنگی و اجتماعی ایده وجود دارد اما باید در حوزه اقتصادی نیز ایده ثبت شود که این موضوع مورد نظر مقام معظم رهبری است.

حجازی به ثبت ایده در یزد اشاره کرد و گفت: چهارهزار ایده و اقدام در استان یزد، ثبت شده و در استان مرکزی در ظرف مدت ۲ هفته، شمار ایده‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای این طرح، چهار کمیته شامل رسانه و تبلیغات، پیگیری، ارزیابی و داوری پیش‌بینی شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha