تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران برای کاهش آلودگی هوا

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس در بحث کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال برنامه و تمهیدات ویژه‌ای داشته است، گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون اعمال قانون خودروی فاقد معاینه فنی را در سطح معابر پایتخت داشته‌ایم.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز پنجشنبه در تشریح اقدامات انجام شده، اظهار کرد: از ابتدای سال بیش از ۲۴ هزار دستگاه خودروی دودزا نیز اعمال قانون شده‌اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از اواسط مهر ماه که طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا شروع شد، بیش از ۶ هزار دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بودند ولی در مرور زمان شرایط معاینه فنی خود را از دست داده بودند معاینه فنی آنها توسط مأموران راهور ابطال شد.

به گفته وی، این خودروها مجددا روانه تعمیرگاه‌ها شدند تا پس از تعمیر خودرو و رفع آلودگی به مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

سرهنگ مومنی اضافه کرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با توجه به مصوبات کمیته آلودگی هوای تهران، پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی را به صورت ویژه پیگری کرده و این هفته توسط دوربین‌های ثبت تخلف حدود ۱۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه، یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی دودزا اعمال قانون و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرویی که دارای معاینه فنی بوده ولی شرایط خود را از دست داده و دودزا بودند، معاینه فنی آنها نیز ابطال شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد به منظور کمک به کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت جامعه به هیچ عنوان از خودرو فاقد معاینه فنی و دودزا برای تردد در خیابان‌های شهر استفاده نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha