افزون بر ۵۳ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان تخصیص یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: ۵۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به پروژه های عمرانی این استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سمانه حسن پور روز پنجشنبه در مراسم روز حسابدار در سالن همایش جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: همچنین حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز به استان ابلاغ شده است که همه این اعتبارات از ردیف های شناور، ملی و متفرقه بوده که تلاش ذیحسابان دستگاه ها این اعتبارات را مدیریت کرده و نظم داده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان نیز افزود: اهمیت نظام حسابداری در کل دنیا و کارکردهای این نظام در حوزه های اقتصادی برکسی پوشیده نیست.

علی محمدی با اشاره به نقش مهم نظام گزارش گیری مالی در بخش خصوصی، عمومی و دولتی اظهار کرد: شفافیت مالی، مبارزه و مقابله با فساد به عنوان محورهای اصلی فعالیت حسابداران محسوب می شوند که هرچه صورت های مالی دستگاه ها دقیقتر تنظیم شود جلوی فساد گرفته می شود و دولت ها را پاسخگوتر می کند.

وی اضافه کرد: طی دهه های اخیر، شفافیت مالی و پاسخگویی از شاخص های حکمرانی خوب عنوان شده و دنیا در ۱۵ سال اخیر موضوع حکمرانی خوب را مطرح کرده است اما امام علی (ع)در ۱۴۰۰ سال پیش چندین شاخصه را در این رابطه مطرح کرده اند که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

محمدی با بیان اینکه کل بودجه سال ۱۴۰۲ کشور حدود ۲ هزار همت است افزود: این رقم حدود ۴۰ میلیارد دلار با نرخ روز است که در مقایسه با درآمد ۵۰ میلیارد دلاری موسسه مطرح دیلویت،(دیلویت یکی از چهار شرکت برتر دنیا معروف به «چهار بزرگ» و ‌ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای در جهان ‌شامل خدمات بیمه، مشاوره مالیاتی، مشاور مدیریت، مشاوره مالی و مدیریت ریسک) ۱۰ میلیارد دلار کمتر است.

وی با بیان اینکه نقش حسابداری در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: هرچه گزارش های مالی دقیقتر باشد تصمیمات بهتری اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بین واحدهای اقتصادی لرستان واحدهای موفقی هم وجود دارد که نظام مالی حاکم بر آنها خوب عمل کرده است تصریح کرد: سالانه ۱۲۰ تا ۱۳۰هزار میلیارد ریال منابع ملی و استانی در سطح لرستان هزینه می شود که گزارش و نظم دادن به این اعتبارات، بر عهده ذیحسابان دستگاه های استان و بیانگر اهمیت شفافیت مالی دستگاه ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha