۹۴ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد خراسان رضوی افغانستانی هستند

مشهد- ایرنا- معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۹۴ درصد آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.

دکتر علی‌اصغر یساقی روز پنجشنبه به مناسبت روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود چهار درصد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اتباع کشور عراق و شمار اندکی نیز تبعه کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، یمن و اندونزی هستند.

وی بیان کرد: به طور کلی سه درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند که حدود ۲ هزار و ۶۵۰ نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بقیه در سایر واحدهای دانشگاهی استان تحصیل می کنند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زبان اکثر دانشجویان خارجی این دانشگاه با توجه به ملیت افغانستانی آنها فارسی است، لذا این گروه هیچگونه مشکلی در روند فراگیری آموزش یا ثبت‌نام ندارند.

وی افزود: دانشجویان غیرفارسی زبان این دانشگاه نیز پیش از شروع تحصیل مدت ۲۴۰ ساعت در مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

یساقی اظهار کرد: امور ثبت‌نام دانشجویان خارجی این دانشگاه از طریق شرکت‌های کارگزاری مجاز و متخصص انجام می‌شود و علاوه بر آن کارشناسان در دفتر دانشجویان غیر ایرانی و همکاران مسلط به زبانهای عربی و انگلیسی در رفع نیاز و ایجاد ارتباط مناسب با آنها همراهی دارند.

۷۳ هزار دانشجوی ایرانی

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تعداد دانشجویان ایرانی در حال تحصیل واحدهای مختلف این دانشگاه را ۷۳ هزار نفر عنوان کرد که ۵۰ درصد آنان بومی مشهد هستند.

وی گفت: ۵۱ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان زن و ۴۹ دانشجویان هستند، همچنین پنج درصد دانشجویان این دانشگاه را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند.

یساقی ادامه داد: همچنین ۶۷ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و بقیه در رشته‌های پزشکی مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین‌المللی است که حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha