۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85314906
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

طرح «عصرهای فعال» در مدرسه‌های استان سمنان اجرایی شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر اجرای فعالیت‌های هدفمند و تربیت انسان توانمند تاکید کرد و گفت: طرح «عصرهای فعال» در مدرسه‌های این استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری آموزش و پرورش در شاهرود افزود: تمامی دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین در راستای اجرای این طرح می‌توانند از امکانات و تجهیزات موجود در مدرسه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید برای تشویق دانش آموزان به حضور در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اعتقادی و ورزشی تلاش کرد، گفت: از کمک‌های نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان نیز به منظور انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی استقبال می‌شود.

طرح «عصرهای فعال» در مدرسه‌های استان سمنان اجرایی شد

تربیت انسان توانمند از وظایف آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اکنون عصر کارهای جهادی است، ابراز کرد: عدد مبنای محاسبه و منطق است و باید در این‌مجموعه، منطق ریاضی را فعال کرد تا از هر فعالیت هدفمند خروجی مثبت گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای دست‌یافتن به ایران قوی باید از ظرفیت و قابلیت‌های افراد توانمند استفاده کرد، افزود: «مهارت‌ورزی» و «مهارت‌آموزی» در فعالیت ویژه نوآموزان کودکستانی، دانش‌آموزان دوره ابتدایی و همچنین هنرستان‌ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش، تربیت انسان توانمند است، اظهار کرد: مهارت‌ورزی با توجه به آینده، استقلال این‌مجموعه و امیدآفرینی از موضوعات مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

مدرسه یک نهاد راهبردی و سازمان یادگیرنده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر تهیه سند آمایش سرزمینی و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی باید مدنظر باشد چون مدرسه یک نهاد راهبردی است که در معادلات کشور نقش ایفا می‌کند و از طرفی دیگر، سازمانی یادگیرنده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه‌داری اسلامی در دستور کار است، ابراز کرد: هزینه کرد در آموزش و پرورش یک نوع سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه مدارس شبانه‌روزی بهترین کانون‌های تربیتی هستند، اظهار کرد: دوره ابتدایی که دوره آموزش‌های بنیادین نام گرفته، مهم‌ترین و مؤثرترین دوره تحصیلی است.

حدود ١٣٠ هزار دانش‌آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی استان سمنان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha