فعالیت امواج بارشی تا جمعه در جنوب آذربایجان‌غربی ادامه دارد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود امواج ناپایدار بارشی به جنوب آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت این امواج تا فردا، جمعه در این منطقه تداوم خواهد داشت.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر، بارش خفیف باران و وزش باد آغاز شده و این روند تا فردا جمعه نیز تداوم دارد اما بارش ها در نوار غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش باران استان آذربایجان غربی در چالدران به میزان ۱۱.۲ میلی‌متر ثبت شده و بارش ها در ماکو و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: از روز شنبه نیز با خروج این امواج ناپایدار، یک سامانه بارشی جدید این منطقه را فرا می گیرد که با خود بارش باران به همراه دارد و بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این سامانه تا اواخر روز شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد و در مدت فعالیت آن دمای هوای این منطقه نیز ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته میاندوآب با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و سلماس با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۹ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha