۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85314946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی مرکز هم‌اندیشی با رویکرد عملیاتی کردن برنامه‌ها در کردستان ضروری است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت:  ایجاد مرکز هم‌اندیشی با رویکرد عملیاتی کردن طرح ها، برنامه‌ها و موضوعات اساسی در بخش های مختلف در استان ضروری است.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز پنجشنبه در سومین جلسه کمیته راهبری طرح آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی کردستان در سنندج اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مهمی هم چون اقتصادی، اشتغال، تامین امنیت غذایی می طلبد در تصمیم گیری ها تنها شهرها را مدنظر نداشته باشیم و روستاها هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات مسئولان نباید صرفا شهر و پروژه کلان محور باشد، افزود: توجه به اقتصاد و معیشت روستایی در ساماندهی نظام سکونتگاه‌ها و جلوگیری از چالش های مربوط به سکونت در حاشیه شهرها بسیار اثرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: دستگاه های اجرایی که در راستای آبادانی و توسعه روستاها تفاهم نامه هایی منعقد کرده اند اجرایی کردن آنها از مطالبات ماست و سازوکار اجرایی آن باید بخوبی تهیه و انجام شود.

محمدی بیان کرد: برخی از طرح ها هم چون طرح آبادانی و پیشرفت روستایی به تنهایی توسط یک نهاد و ارگان قابل اجرایی شدن نیست و نیاز به هم افزایی و تعامل دیگر دستگاه های اجرایی دارد.

وی اظهار کرد:از آنجا که در زمینه کار تئوری و تشکیل جلسات اقدامات زیادی انجام شده نیاز است مرکز هم‌اندیشی با رویکرد عملیاتی کردن طرح ها و موضوعات اساسی در استان راه اندازی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: می طلبد در این حوزه برنامه اقدام با پیوست اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی داشته باشیم و برای اجرایی کردن این طرح هم تسهیلات لازم اختصاص داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha