۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85314997
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان زنجان با حضور احسان خاندوزی،‌ وزیر اقتصاد و دارایی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، استاندار زنجان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: در فرآیند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری ۱۷ استعلام داریم و امیدواریم با فعالیت این مرکز با نگاهی تسهیلگرانه جذب سرمایه گذاری در استان سرعت بیشتری بگیرد.

محسن افشارچی به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما معرفی ظرفیت های استان با تاکید بر اولویت هاست.

وی خاطرنشان کرد: با مجموعه اقدامات و پیگیری های که انجام شده امیدواریم اتفاقا مثبتی در حوزه در استان محقق شود.

به گزارش ایرنا بر اساس گزارشی که از سوی وزارت کشور منتشر شده، استان زنجان در حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری، رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.
این ارزیابی مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده و شامل حمایت از طرح های به بهره برداری رسیده و در دست اجراست.

زنجان در استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور پیش رو است

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ زنجان در استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور پیشرو است و افتتاح مرکز سرمایه گذاری در این استان یکی از ممهترین اقدامات برای تشویق سرمایه گذاری خارجی است.

خاندوزی اظهار داشت:‌ زنجان ظرفیت بسیار بیشتری در این زمینه نسبت به وضع فعلی دارد و با همکاری خوبی که بین استانداری و وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفت امروز مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ به رغم اینکه در ۶ ماه اول امسال ثبت بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان قطعیت یافته است اما این عدد باید بیشتر شود و پتاسنیل بالایی نیز در این زمینه وجود دارد که با همکاری بین مسوولان استان طی سال آینده سرمایه گذاری خارجی بالایی در استان ثبت خواهد شد.

خاندوزی همچنین با اشاره به سیاست وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص بدهکاران بانکی، گفت:‌ طبق اقداماتی که از سال ۱۴۰۱ در این خصوص آغاز شد ما نیز بر اساس قانون بودجه سال گذشته شروع کردیم و بدون وجود حکم قانونی هم ادامه خواهیم داد و این همچنان جزو مواردی است که موجب تمکین بیشتر بدهکاران مالیانی برای پرداخت معوقات خودشان شده و ظرفیت بیشتری برای تسهیلات گیرندگان جدید ایجاد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha