فرماندار: ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ملایری پرداخت شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۵۷۰ میلیارد ریال در قالب ۴۷۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز پنجشنبه در همایش حضور حداکثری و همایش آموزش خانواده با حضور خانواده‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر اظهار داشت: تاکنون مرحله توانمندسازی ۱۵۰ مددجوی کمیته امداد به اتمام رسیده و این تعداد در حال خروج از پوشش این نهاد هستند.

وی افزود: کمیته امداد این شهرستان ۱۷۰ مسکن روستایی افراد نیازمند و مددجویان زیرپوشش را در دست ساخت دارد که در روستاها یک میلیارد ریال و در شهرها ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای خانه‌سازی پرداخت می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر ایمان و امید را از مهمترین نیازها و ضرورت‌ها برای جوانان، خانواده‌ها و هر جامعه‌ای برشمرد و بیان کرد: اگر فردی بخواهد زندگی خوبی داشته باشد، فرزندان خوبی تربیت کند و مشکلات را کنار بزند، باید به مسیری که انتخاب کرده، ایمان داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه جوامعی که با کوچکترین مساله‌ای دچار تشویش می‌شوند، سرانجام آنها به شکست می‌رسند و پیشرفت نمی‌کنند، ادامه داد: با ایمان و خداباوری تحمل سختی‌ها آسان می‌شود و جامعه‌ای که امید نداشته باشد از هر لحظه‌ای به شکست نزدیک‌تر است.

به گفته وی؛ مسیری را که ملت ایران انتخاب کرد دارای ویژگی‌هایی همچون استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی است و از بهمن ۵۷ تا امروز این شاخصه‌ها را ابراز کردیم و حامی مظلومان هستیم، اما عده‌ای نمی‌خواهند و مرتب عکس آن را القا می‌کنند.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه ملت ایران بخش بزرگی از مسیر را آمده و فتح قله‌ها نزدیک است و نباید امیدمان را از دست دهیم، خاطرنشان کرد: نهاد کمیته امداد یکی از نمونه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در دنیا نظیر ندارد و هیچ نهاد حاکمیتی و هیچ مجموعه مردمی به واسطه گستردگی و نوع خدمات ارایه شده شبیه کمیته امداد نداریم.

اسماعیلی یادآور شد: کمیته امداد با کار جهادی، روحیه خدمت، راهبردهای درست شناسایی افراد نیازمند، حمایت از خانواده‌های زیرپوشش، توانمندسازی افراد زیرپوشش، از بسیاری از مسائلی که می‌تواند گریبانگیر جوانان و خانواده‌ها شود، جلوگیری می‌کند و این یکی از خدمات و دستاوردهای نظام است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از تراز کشوری، استانی و شهرستانی نمره قبولی گرفته و مرتب باید روش‌ها را بازبینی و به روزرسانی کند و حمایت‌ها را توسعه دهد، گفت: به واسطه کارهای جهادی و عام‌المنفعه در ملایر اقدامات بزرگی اجرا شده و مطمئن هستیم آینده از آن مردم است، به شرط اینکه بصیرت داشته باشیم و در هر لحظه وظیفه خود را تشخیص دهیم.

فرماندار ویژه ملایر انتخابات را مهمترین وظیفه افراد در سال ۱۴۰۲ دانست و افزود: یکی از مسیرهای تثبیت و گسترش، مشارکت و حضور پررنگ مردم در انتخابات است و بدون شک امنیت در صحنه حضور مردم در انتخابات رقم می‌خورد.

اسماعیلی با بیان اینکه از سال گذشته دشمنان مرتب در حال تبلیغ هستند تا مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ شود، خطاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد ملایر تاکید کرد: شما به عنوان زنان خانواده‌های ملایری نقش مهمی در عرصه انتخابات دارید و از لحاظ دارا بودن ظرفیت بزرگ تربیتی و هدایت خانواده، اثرگذار هستید و باید برای تحقق مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای، همه را تشویق کنید.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی مردم به سرنوشت خود حاکم شدند و با حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه؛ انتخابات باشکوهی رقم خواهد خورد و به مسیری که آمدیم، آری خواهند گفت و به آینده امید داریم.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر بیش از ۹ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ملایر بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha