نقش دانشجویان در توسعه کشور بی‌بدیل و منحصر به فرد است

ارومیه - ایرنا - رییس دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز دانشجویان پیشرو در رشد کشور و مایه افتخار میهن اسلامی هستند، گفت: نقش دانشجویان در توسعه کشور بی‌بدیل و منحصر به فرد است.

به گزارش ایرنا، دکتر ناصر عتباتی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز دانشجو افزود: دانشجویان اصلی ترین سرمایه‌های کشور در راستای توسعه علمی ایران اسلامی هستند و مجاهدانه در مسیر علم و آگاهی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز دانشجو اضافه کرد: جنبش و حرکتی که توسط دانشجویان با شهادت سه دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در اعتراض به کودتای ۲۸ مرداد رژیم پهلوی اتفاق افتاد، خون تازه‌ای به حرکت ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت وارد کرد که منتهی به انقلاب اسلامی شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: نقش و تأثیرگذاری دانشجویان در اداره انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، در کنار سایر اقشار و اصناف و بعد از آن در توسعه و پیشرفت کشور بسیار چشمگیر است.

عتباتی تاکید کرد: امروز قشر فرهیخته و تاثیرگذار دانشجو باید نقشی بسیار پر رنگ تر از گذشته به عنوان نسل پیشرو و حساس به پدیده های اجتماعی با ذهنی خلاق در خط مقدم داشته باشد و نباید نسبت به کژی ها و کاستی ها بی تفاوت باشد و با ارائه نکته نظرات سازنده در بهبود فضای جامعه بکوشد.

وی از دانشجویان خواست در عرصه فضای مجازی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و در سالم سازی این فضا تلاش کنند.

نقش دانشجویان در توسعه کشور بی‌بدیل و منحصر به فرد است

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۸۱ نفر از فرزندان و همسران دانشجوی کارکنان دادگستری مرکز آذربایجان‌غربی با تقدیم لوح تقدیر به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha