۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85315013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ضرغامی: سه هزار اثر ناملموس در کشور ثبت ملی شده است

کرج - ایرنا- وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ثبت جهانی ۲۴ اثر ناملموس کشور گفت: تاکنون بیش از سه هزار اثر ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش ایرنا، سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دهکده سنجش سلامت و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: ایران به تازگی با ثبت سه اثر جدید ناملموس در یونسکو به رتبه پنجم جهان در این بخش دست یافت.

وی با بیان اینکه معرفی فرصت های فرهنگی ، هنری و تاریخی در سطح کشور و جهان در اولویت کاری وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است، گفت: بر همین اساس جشنواره رسانه و هنرهای مختلف سنتی و دستی امسال در قزوین برگزار شد تا بتوان از ظرفیت رسانه ها برای معرفی داشته های فرهنگی استفاده کرد.

ضرغامی :  سه هزار اثر ناملموس در  کشور ثبت ملی شده است

وی با اشاره به ثبت جهانی سه اثر ناملموس افطاری ، تذهیب و جشن تاریخی سده در یونسکو اظهار کرد: ایران دارای ظرفیت های فراوانی در این بخش است و در تلاش هستیم آثار بیشتری به ثبت جهانی برسانیم .

ضرغامی به راه اندازی دهکده سلامت و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: این مجموعه دارای ۲ بخش سلامت و گردشگری است و در ابعاد مختلف جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر است .

وی ادامه داد: این مجموعه دارای مرکز سنجش سلامت در رشته های مختلف پزشکی و اقامتی است .

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه البرز دارای ظرفیت های فراوانی در زمینه جذب گردشگران است، گفت : با این حال تاکنون این استان مقصد گردشگری نبوده و باید به مقصد تبدیل شود.

مجموعه سنجش سلامت و گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با هدف سنجش سلامت مردم و گردشگران و ایجاد رفاه عمومی راه اندازی شده است.

این مجموعه علاوه بر بخش های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی مانند قلب ، عروق و سلامت روان دارای ۵۲ واحد اقامتی است که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدنی ایران است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به البرز از محوطه تاریخی ازبکی شهرستان نظرآباد بازدید کرد و آن را شناسنامه تمدنی ایران دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است و در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

ضرغامی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

محوطه تاریخی ازبکی یکی از آثار تاریخی شاخص کشور است که خشت ۹ هزار ساله آن در سازمان ملل متحد نگهداری می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای سفر دوم استانی رییس جمهور به البرز وارد این استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha