۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴
کد خبر: 85315098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگداشت عملیات مطلع الفجر در گیلانغرب برگزار می شود

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گیلانغرب گفت که بزرگداشت سالروز عملیات مطلع الفجر ۲۳ آذرماه جاری در محل این یادمان در ارتفاعات آوزین شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ محمد جواد نجفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات غرورآفرین مطلع الفجر بیستم آذر ماه سال ۱۳۶۰ با رمز یا مهدی «عج» در منطقه عمومی شهرستان گیلانغرب و در ارتفاعات جنوبی و شمالی شهرستان در چهار محور عملیاتی شد.

 وی با بیان اینکه مقاومت و پایداری مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ ایثار و شهادت این مرز و بوم ثبت کرد؛ گفت: عزم و اراده مردم سخت‌کوش منطقه در بحبوحه کارزار جنگ تحمیلی سراسر درس آزادگی و غیرت را در خود نهفته دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گیلانغرب گفت: عملیات مطلع الفجر منجر به آزادسازی ارتفاعات شمالی گیلانغرب و ارتفاعات جنوبی از جمله چرمیان و شیاکو شد و مقدمه‌ای بر عقب نشینی کامل رژیم بعث عراق بود.

سرهنگ پاسدار نجفی اضافه کرد: فرماندهان فقیدی از جمله شهید حسن پالاش، غلامعلی پیچک و صفر خوشروان در این عملیات نقش بسیار خوب و موثری را ایفا کردند.

او با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به بهترین شکل ممکن به نسل جدید ادامه داد: حضور در این عملیات تجدید عهد و پیمانی دیگر با شهیدان و خصوصا شهدای عملیات مطلع الفجر خواهد بود.

عملیات مطرح الفجر در بیستم آذرماه ۱۳۶۰ با رمز یا مهدی علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان غرب را از چنگال دشمن متجاوز آزاد کرد.  

۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات دشمن بعثی از دیگر دستاوردهای این عملیات بود.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم کشور کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha