روز دانشجو تلنگری بر حافظه تاریخی ملت ایران است

سنندج-ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: روز دانشجو تلنگری بر حافظه تاریخی ملت ایران است مبنی بر اینکه نهضت اسلامی چه عقبه‌هایی را پشت سر گذاشته و چه خونهای پاکی بر زمین ریخته شده تا به این عزت و اقتدار رسیده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد سادات عصر پنجشنبه به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع خبرنگاران کردستان اظهار کرد: شانزدهم آذرماه سالروز شهادت دانشجوی انقلابی شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا در سال ۱۳۳۲ بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد است که به دنبال اعتراض به سفر ریچارد نیکسون به ایران در دانشگاه تهران توسط عمال سرسپرده و دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

وی افزود: خاطره این سه آذر اهورایی همچنان پس از گذشت قریب به ۷۰ سال برجبین دانشگاه و نهضت مردم ایران گرم وتازه است و این دانشجویان وقتی کرامت و غیرت ملی را در دوران حکومت ستمشاهی زیر چکمه استبداد داخلی و استعمار خارجی لگد مال دیدند با نثار خون پاکشان درس عزتمندی و ایثار را به همگان آموختند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: دانشجویان به عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی فکری و رفتاری سایر اقشار جامعه بوده و افق توقع از این قشر فرهیخته آن است که پیشقراولان عدالتخواهی، حق طلبی، و دشمن ستیزی درجامعه بوده وبا تلاش برای فتح قله‌های علمی و اخلاقی همراه با دشمن شناس و ولایت‌مداری موجبات سیادت و اعتلای جامعه اسلامی را فراهم کنند.

وی یادآور شد: هویت گریزی،دوری از آرمانخواهی و انفعال در برابر تمدن مهاجم غرب از جمله مهمترین آسیب‌های جنبش دانشجویی در ایران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha