استاندار: بخشی از تقاضای توسعه صنایع غرب هرمزگان به بندرخمیر منتقل می‌شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در جهت توسعه بندرخمیر، بخشی از تقاضای صنایع غرب استان به شرق این شهربندری انتقال می‌دهیم، گفت: از این طریق می‌توانیم با پرداخت مالیات‌های این صنایع در جغرافیای بندرخمیر آبادانی شهری و روستایی را سرعت بخشیم.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در نشست با نخبگان و جمعی از نمایندگان اقشار مختلف بندرخمیر که با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل‌سنت شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری تالابی، معادن و ظرفیت‌های بندری را به عنوان محورهای توسعه شهرستان بندرخمیر تعریف کرده‌ایم.

به گفته وی، این مساله‌ به طور قطع ایجاد پیوند به این سه محور منجر به شکل‌گیری اقتصاد رقابتی خواهد شد و تلاش داریم اقتصاد معدن را به بندر تخصصی و اقتصاد دریا متصل کنیم.

وی بیان کرد: برای طرح‌های شیلاتی، گردشگری و توسعه گلخانه‌های شهر تالابی خمیر نیز تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با اشاره به تعریف پروژه شهر شیشه در محدوده شهرستان خمیر و طرح کشت ۶.۵ میلیون درخت در استان افزود: بخش عمده‌ای از درختان حرایی که در این طرح کشت می‌شود، حاصل زحمات تولیدکنندگان نهالستان بندرخمیر است.

افتتاح بندرگاه جدید خمیر پس از ۱۴ سال به همت دولت سیزدهم

دوستی همچنین با بیان اینکه بسیاری از خدمات انجام شده در دولت سیزدهم مطالبات چندین و چند ساله مردم خمیر بوده است، ابراز کرد: افتتاح بندرگاه جدید خمیر پس از ۱۴ سال یکی از کارهای مهمی بود که در دولت سیزدهم انجام شد که در همین هفت ماهه اخیر ۷۰۰ هزار تن صادرات از آن به مقصد کشورهای هدف انجام شد که نشان از قابلیت بالای این بندرگاه دارد.

وی یادآور شد: ایجاد بخش جدید کهورستان، آغاز ۲ پروژه کارخانه‌های سیمان و آرد، تکمیل کمربندی خمیر و توسعه اماکن ورزشی و آموزشی نیز از این دسته طرح‌ها بوده که در دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: کارهای بزرگی در حوزه تامین آب شهرستان نیز انجام شده که به صورت نمونه تنها در بحث تامین آب بخش کشار ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شد و برای توسعه محورهای منتهی به بندرخمیر نیز اعتبارات قابل توجهی هزینه شده که در سال ۱۴۰۳ نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

دوستی تاکید کرد: یکی از مطالباتی که مردم بندرخمیر داشتند تغییر در ساختار نهضت ملی مسکن از چهار طبقه به ویلایی بود که براساس سیاستی که رییس‌جمهور در پیش دارند و تاکید وی بر محور قراردادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها امکان احداث واحدهای ۲ طبقه با وجود افزایش هزینه‌ها برای دولت فراهم شد.

وی در پاسخ به دغدغه‌های نماینده کشاورزان بندرخمیر نیز گفت: یکی مهم‌ترین مباحثی که در راستای کمک به کشاورزان دنبال می‌کنیم بحث سنددارکردن زمین‌های کشاورزی است که در شرق و غرب استان درحال انجام است.

دوستی با تاکید بر اینکه اعتبارات برای تکمیل کمپ قایقرانی بندرخمیر تخصیص داده خواهد شد، گریزی هم به دغدغه گروه‌های مردمی در رابطه با استشمام بوی گاز در بخشی از شهرستان زد و اضافه کرد: برای حل مساله بوی گاز پیش‌تر مدیرکل محیط زیست استان را مامور کرده‌ام که مجدد بر بررسی‌های دقیق تر تاکید خواهد شد ضمن اینکه باید ارزیابی‌های فنی جهت یافتن محل نشت گاز نیز در دستورکار قرار گیرد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: حد فاصل ۲ سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اتفاقات مبارک بسیاری در استان افتاده است و در سفر پیشین ما به شهرستان بندرخمیر نیز ۳۵ مصوبه داشتیم که ۲۳ مصوبه از آن انجام شده و ۱۲ مصوبه در دست اقدام است.

سند توسعه بندرخمیر تدوین شود

استاندار: بخشی از تقاضای توسعه صنایع غرب هرمزگان به بندرخمیر منتقل می‌شود

امام جمعه بندرخمیر نیز در این نشست بر تدوین سند توسعه و چشم‌انداز شهرستان به عنوان یک نیاز تاکید کرد و گفت: تکلیف شود که مدیران در این راستا حرکت کنند که با همت دانشگاهیان شهرستان این سند به صورت پیش‌نویس آماده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی افزود: شهرستان بندرخمیر حجم زیادی از معادن استان را در خود جای داده و صنایع بزرگی نیز در آن حضور دارند، از این رو درخواست داریم که صندوق توسعه شهرستان راه‌اندازی شود و معادن و صنایع شهرستان در قالب قانون مسئولیت‌های اجتماعی را برای مسایل اولویت‌دار هزینه کنند.

وی عنوان‌ کرد: ساختار اداری شهرستان بندرخمیر معیوب است و بسیاری از ادارات اختیارات کافی را برای رسیدگی به امور مردم ندارند و همین امر موجب شده مراجعه مردم بی‌نتیجه باشد، بنابراین خواستاریم ساختار اداری شهرستان ارتقا یابد.

وی افزود: تبدیل نمایندگی ثبت اسناد و املاک به اداره مستقل و همچنین ارتقای نمایندگی شیلات شهرستان از جمله مطالبات مردم است که می‌تواند جلوی تردد بسیاری از مردم به مرکز استان را بگیرد.

امام جمعه بندرخمیر تاکید کرد: بیمارستان بندرخمیر با امکانات فعلی پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان بندرخمیر نیست و ضرورت دارد این بیمارستان ارتقا پیدا کند؛ ضمن اینکه تکمیل باند دوم بندرعباس به بندرخمیر و اتمام پل رودخانه مهران از دیگر مطالبات مردم است.

در این نشست، نماینده جامعه صیادی، نماینده لنج‌داران، نمایندگان کشاورزان، معدن‌کاران، اصناف، فرهنگیان، هنرمندان، طلاب، بانوان، نماینده شوراها، ورزشکاران، فعالان صنایع دستی، دانشجویان و نماینده فعالان گردشکری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات پرداختند.

نداشتن پارکینگ صیادی، تسهیل در صدور مجوز سایت پرورش میگوی لشتغان، افزایش تعداد سفرهای ملوانی، سنددارکردن اراضی کشاورزی، مشکلات آلایندگی صنایع، تاسیس کانون فرهنگی ورزشی بانوان، تولید محتوی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری بندرخمیر و انتشار در رسانه ملی از موارد مطروح شده در این نشست بود.

شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha