تمامی پروازهای فرودگاه کیش به پایانه جدید منتقل شد

کیش- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: مراحل تدریجی انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی به پایانه جدید فرودگاهی کیش پایان یافت و از ابتدای هفته آینده، تمامی پروازها از طریق پایانه جدید انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «عزت الله محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروازهای ایران ایر و ایران ایرتور از ۱۷ آذر و شرکت هواپیمایی کیش نیز از ۱۸ آذرماه جاری همچون سایر شرکت‌های هواپیمایی از پایانه جدید انجام و به این ترتیب تمامی پروازها به این پایانه منتقل می‌شود.

وی‌ اظهار داشت: ۱۶ شرکت هواپیمایی از پایانه جدید فرودگاهی کیش به مسافران خدمات پروازی لازم را ارائه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با اشاره به آزمایش‌های پیش راه اندازی این پایانه، بیان کرد: پایانه جدید فرودگاهی کیش به عنوان بزرگترین و مدرن‌ترین پایانه فرودگاهی کشور، از لحاظ مباحث فنی و زیرساختی در شرایط کم نظیری قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پر کار فرودگاه کیش، به منظور ارائه خدمات شایسته و نیز رفع ایرادات و اشکالات احتمالی، روند انتقال پروازها به این پایانه به یک باره صورت نگرفت.

محمدی با بیان اینکه پروازهای خارجی همانند گذشته از پایانه قدیم انجام می‌شود، گفت: امکانات و تجهیزات فرودگاهی کیش استانداردهای بین المللی را دارد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی کیش با ۴۹ هزار متر مربع زیر بنا و قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد.

پایانه جدید فرودگاهی کیش به عنوان بزرگترین و مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور حاصل زحمات و تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت‌های تخصصی و دانش بنیان کشور است.

پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در چهار نیم طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده و دارای ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، ۱۰ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت ۵۲۰ خودرو است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha