۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85315301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن در قروه ۳۵ درصد پیشرفت دارد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: عملیات ساخت ایستگاه راه آهن سنندج - قروه ۳۵ درصد پیشرفت دارد که با تزریق ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار، بهره‌برداری اولیه این خط انجام شده و برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در بازدید از مراحل ساخت ایستگاه مسافری قروه و احداث سکوی این ایستگاه اظهار کرد: مسافران‌ تا قبل از نوروز می‌توانند از سکوی ایستگاه قروه برای سوار و پیاده شدن استفاده کنند.

وی افزود: راه آهن سنندج از دستاوردهای بزرگ و موثر سفر ریاست جمهوری به کردستان بود و تکمیل این پروژه نیمه تمام با اهتمام دولت به واقعیت پیوست.

استاندار کردستان با بیان اینکه اولویت ما در افتتاح مسیر ریلی استان در مرحله اول راه آهن سنندج، همدان - تهران بود، اضافه کرد: ایستگاه مسافری شهرستان قروه دومین ایستگاه اصلی استان در مسیر سنندج به همدان است.

زارعی کوشا ادامه داد: این ایستگاه در زمان تحویل پروژه ۱۳ درصد پیشرفت داشت و اکنون با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، امیدواریم تا شهریورماه سال آینده به صورت رسمی به بهره برداری برسد.

وی به مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی گریزی زد و گفت: راه آهن سنندج - همدان - تهران یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور است.

راه آهن سنندج - همدان از طریق تهران، کردستان را به شبکه ریلی متقاطع کشور متصل می‌کند و امکان حمل مسافر و بار را در کل طول سال فراهم می‌سازد، این مسیر ۳ ایستگاه مسافری سنندج، قروه، دهگلان و ۶ ایستگاه پشتیبان خط و باری در کل مسیر را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha