یک‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات قضایی استان اردبیل تخصیص یافت

اردبیل - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان اردبیل یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال گذشته تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه شب در نشست خبری پایان سفر به اردبیل با قدردانی از اقدام‌های انجام شده از سوی مجموعه قضایی این استان در راستای حل مشکلات مردم تشریح کرد: امسال در همین راستا قرار بود ۱۷۵ نفر کارمند و ۳۴ نفر قاضی به مجموعه دادگستری و واحدهای قضایی استان اردبیل اضافه شود که بخش قابل توجهی از این جذب نیرو انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری جذب خواهد شد.

وی با اشاره به آزادی ۵۰ نفر زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک‌های خیران و حمایت‌های ستاد دیه همزمان با حضور هیات عالی قضایی در استان اردبیل افزود: در نشست شورای قضایی استان که در حضور استاندار و مقامات قضایی اردبیل و همچنین تعدادی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه برگزار شد، تاکید شد که با انجام اقدامات مقتضی از سوی استانداری و سایر بخش‌های ذی‌ربط در استان، اختلافات و موانع حدنگاری در حوزه اراضی کشاورزی مرتفع شود.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: همچنین قرار شد سازمان ثبت اسناد و املاک با اقداماتی که تا پایان سال انجام می‌دهد، مشکل صدور سند برای مردم در مناطق مختلف استان اردبیل را تا حد قابل توجهی حل کند.

وی ادامه داد: صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی استان اردبیل نیز امروز مسایل و مشکلات خود را با ربیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند که در حد توان پیگیری می‌شود تا این مشکلات مرتفع شوند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای یادآور شد: امروز نشستی با دانشجویان مطالبه‌گر و دغدغه‌مند دانشگاه‌های استان اردبیل همزمان با روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد که دیدار بسیار خوبی بود و مطالب مفیدی در آن مطرح شد.

به گزارش ایرنا، رییس دستگاه قضا و هیات همراه به منظور بررسی و برطرف کردن مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم این استان به اردبیل سفر کرد و حضور در جلسه شورای قضایی، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضایی همچنین شرکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود.

سایر مسوولان قضایی حاضر در این سفر نیز در کنار دیدار چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، به منظور شناسایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم به شهرهای مختلف این استان سفر کردند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضایی استان اردبیل مطرح کنند.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان دارد، با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha