۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۰:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85315344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با مقامات پاکستانی دیدار کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان درحالی با مقامات پاکستانی دیدار کرد که اسلام‌آباد معتقد است؛ جنگ اوکراین و تحولات خاورمیانه افغانستان را از اولویت سیاست واشنگتن دور کرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، تام وست در اسلام‌آباد با جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه و آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کرد.

وزیر خارجه پاکستان در این دیدار بر اهمیت رویکردهای جمعی برای ارتقای رفاه و توسعه مردم افغانستان تاکید کرد و گفت که اسلام آباد متعهد به همکاری با شرکای بین المللی در این راستا است.

دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان درباره دیدار با همتای آمریکایی خود گفت که طرفین درباره مسائل مختلف در افغانستان و واکنش‌های بین المللی به آن با یکدیگر گفت وگو کرده و بر هماهنگی و همکاری بیشتر تاکید کردند.

این درحالی است که منابع آگاه دیپلماتیک در پاکستان می‌گویند، افغانستان به دلیل جنگ اوکراین و تحولات جاری در خاورمیانه به سختی در اولویت سیاست واشنگتن قرار دارد.

آنان‌ افزودند: ایالات متحده با سیاست پاکستان برای اخراج اتباع خارجی غیرمجاز موافقت می‌کند جز اینکه آنها می‌خواهند منافع ۲۵ هزار افغانستانی که‌ در پاکستان بسر می‌برند و قرار است در ایالات متحده اسکان داده می شوند، تضمین شود.

۲۵ هزار تبعه افغانستانی به همراه اعضای خانواده‌های آنان که پیش از تسلط طالبان بر کابل برای نیروهای خارجی در آن کشور، سفارتخانه‌های غربی و دیگر سازمان‌های بین المللی کار می‌کردند، به پاکستان گریخته و قرار است طبق ادعای آمریکا و طرف‌های اروپایی به کشورهای آنان منتقل شوند.

بازدید مقامات آمریکایی از پاکستان در شرایطی انجام می‌شود که این کشور همچنان در حال اخراج اتباع افغانستانی غیرمجاز است و این وضعیت با توجه به گلایه اسلام‌آباد از کابل برای عدم همکاری جهت سرکوب عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و همزمان خشم طالبان افغانستان از تصمیم دولت اسلام‌آباد علیه اتباع آن کشور سبب تشدید تنش‌ها میان دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha