کشته شدن نگهبان نکا چوب ارتباط کاری و ماموریتی با منابع طبیعی نداشته است

ساری -ایرنا- روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری اعلام کرد: کشته شدن روز گذشته نگهبان نکا چوب، ارتباط کاری و ماموریتی با منابع طبیعی نداشته است .

به گزارش روز جمعه ایرنا ، در پی فوت سید شرف الدین موسوی راد اهل روستای وارمی و نگهبان و نیروی شرکتی حوزه ۲ نکاچوب ، منابع طبیعی مازندران به نقل از سرهنگ یحیی ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل گفت که حادثه حوالی ظهر روز ۱۶ آذر ۱۴۰۲ در منطقه بازیارخیل شهرستان میاندورود رخ داد.

وی ادامه داد: مرحوم با دوستان خود در منطقه مذکور بودند که به ضرب گلوله با سلاح شکاری کشته شد.

وی تصریح کرد: عمدی یا سهوی بودن حادثه توسط نیروی انتظامی و آگاهی در دست بررسی است.

ذکریایی بیان داشت: حادثه در ساعت غیر کار و ماموریت بوده و زمان استراحت و مرخصی مرحوم بوده و ارتباط کاری و ماموریتی با منابع طبیعی ندارد.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha