۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85315553
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رییس مجلس از طرح‌های عمرانی اسلامشهر بازدید کرد

اسلامشهر - ایرنا - محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در سفر به شهرستان اسلامشهر از طرح‌های عمرانی و خدماتی کلان شهرداری این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایرنا،در این بازدید که با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی شریفیان، اقبال شاکری، محسن پیرهادی و مجتبی توانگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد از طرح های عمرانی و خدماتی کلان شهرداری اسلامشهر از جمله کمربندی شمالی شهر، متروی اسلامشهر و احداث ایستگاه میدان نماز بازدیدکردند.

حاضران با توضیحات محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در جریان روند طرح و پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفتند.

کمربندی شمالی اسلامشهر بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و به طول هفت کیلومتر با ۶ تقاطع غیر همسطح در دست احداث است و تاکنون ۲ قطعه از این کمربندی برای استفاده مردم آماده شده است.

گفتنی است جلسه پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی شهر نیز در محل کارگاه ایستگاه مترو میدان نماز برگزار شد.

رئیس مجلس: پیش بینی اعتبار لازم برای تجهیز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر صورت گرفته

رئیس مجلس در جریان سفر نظارتی خود به شهرستان اسلامشهر و بازدید از سه پروژه در حال ساخت کمربندی شمالی، پروژه مترو و احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی اعتبار لازم برای تجهیز این بیمارستان صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر محمد باقر قالیباف با بیان مطلب فوق اظهار داشت: احداث این بیمارستان از مدت ها قبل آغاز شده و با تلاشی که انجام گرفته شاهد تکمیل ۸۵ درصدی این بیمارستان هستیم که تجهیز  آن می تواند به سرعت آغاز شود.

وی  ادامه داد: تاکید ما این است که مسئولین تا پایان سال جاری بتوانند این بیمارستان را به صورت آزمایشی به بهر برداری برسانند.

رئیس مجلس با اشاره به جذب و آموزش نیروهای متخصص به ویژه در حوزه سلامت ، تاکید کرد: این مسئله یکی از چالش های امروز ماست و یکی از مسائلی که در این بخش مطرح شد؛ پذیرش برای پرستاری این بیمارستان است که خیلی استقبال نشده است.

وی تصریح کرد: کمربندی شمالی شهر اسلامشهر نیز مشکلات اجرایی و موانع تملکی در دو بخش دولتی داشت و رئیس جمهور هم دستور آن را داده بودند اما با توجه به مباحثی که امروز مطرح شد، موانع این پروژه قطعا برداشته و در آینده نزدیک این پروژه افتتاح می شود.

 قالیباف با اشاره به پروژه اتصال اسلامشهر به متروی تهران، بیان کرد: بخش حفاری مترو تمام شده و ادامه حفاری باقی مانده البته تکمیل مترو تا ریل گذاری، سیستم تاسیسات و واگن ها مقداری زمان خواهد برد.

استاندار تهران:محرومیت زدایی در سطح استان با تعیین اولویت ها صورت می گیرد

استاندار تهران گفت: محرومیت زدایی در سطح استان با تعیین اولویت ها صورت می گیرد و نمی شود همه مسائل مغفول مانده را یکباره برطرف کرد.

علیرضا فخاری با  اظهار داشت: مرتفع کردن تمام مسائلی که از سالیان گذشته در اسلامشهر تلمبار شده نیز به یکباره انجام شدنی نیست و نیاز به هماهنگی، هم افزایی و اولویت بندی دارد.

وی تصریح کرد: جمعیت اسلامشهر از سال ۹۵ تا به امروز بیش از ۲۵۰هزار نفر رشد داشته و با این بارگذاری منطقه ای، نگاه محرومیت زدایی و تعیین اولویتها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: تردد قریب به یک میلیون نفر مسافر با ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در اسلامشهر جای تامل دارد، در این راستا استفاده از ظرفیت خطوط پرسرعت و ایستگاهی که بتواند این ظرفیت‌ها را با یک برنامه‌ریزی درست پوشش دهد جزو اولویت‌هاست.

فخاری خاطرنشان کرد: امروز شاهد پیشرفت بسیار خوبی در پروژه‌های عمرانی اسلامشهر بودیم که نشان از تعامل، همفکری و کار سازنده مسئولان این شهرستان دارد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha