۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85315628
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه کرمان: آمریکازدایی در منطقه‌ آغاز شده است

کرمان - ایرنا - خطیب نماز جمعه کرمان گفت: آمریکازدایی در منطقه آغاز شده است، جبهه مقاومت هر یک در فرماندهی مستقل عمل می کنند، اما چون هدف و منافع مشترک دارند، جزیره ای عمل نکرده و با یکدیگر جنگ را آغاز و با همدیگر آتش بس می کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی توکلی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: مدعیان دموکراسی، آزادی و حقوق بشر چنان در غزه به وحشی گری و نسل کشی روی آوردند که داد بعضی از طرفداران خودشان نیز درآمده است.

وی تاکید کرد: عواطف، احساسات و غیرت ما دینی است و کسی که غیرت دینی داشته باشد در برابر این همه جنایت، نفرت خود را نشان می دهد و تظاهرات امروز برای همین است.

خطیب جمعه کرمان افزود: تا ملت ها بیدار نشوند و به حرکت در نیایند نمی توان طلیعه تحول اساسی جهانی را تصور کرد و اگر می خواهیم تحول بزرگ جهانی به‌وجود بیاید مردم باید بیدار شوند و قطعا اگر آمادگی عمومی بود، رفتار با صهیونیست متفاوت می شد.

وی خاطر نشان کرد: بمباران و موشک باران ملتی که در فضای بسته محدود شده، هنر نیست، هنر یعنی رزمنده فلسطینی حماس که یکباره از تونل بیرون می‌آید و چندین نفر از سربازان دشمن را نابود می کند.

حجت الاسلام توکلی بیان کرد: آنچه امروز می بینیم نتیجه زحمات و تلاش حاج قاسم است که ماهیگیری را به جبهه مقاومت یاد داد و ایران هیچ دخالت مستقیمی ندارد، اما امروز آمریکا التماس می کند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت جان گرفته است تصریح کرد: رژیم اسرائیل که روزی از نیل تا فرات در سر داشت، اما امروز حماس کاری کرده ۳۰۰ هزار نفر از شهرک نشینان اشغالگر خانه های خود را ترک کرده اند و اسرائیل از سر استیصال و عجز فلسطین و غزه را نقطه به نقطه بمباران می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز یمن ایستاده و مردانگی کرد و هیچ کشوری جرات اقدام علیه آن ندارد گفت: امروز جبهه مقاومت، اسلام را زنده کرده و خصوصیت این جبهه این است که التزام خود را به ولی فقیه نشان داده است و کار او را تحسین می کند.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: اسرائیل غافلگیر شد اما تا الان نتوانسته حماس را غافلگیر کند و رژیم صهیونیستی شکست غیرقابل ترمیم خورده و به زودی نمی تواند سر بلند کند.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این نبرد این است که حماس نشان داد اراده اش شکست ناپذیر است، اما دشمن در تلاش است شکستی بر طرف مقابل وارد کند.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: کارتر رییس جمهور سابق آمریکا اخیرا گفته شکنجه حقوق بشری در حال اتفاق افتادن است و ما به یک قانون پایبندیم و آن اینکه هر کاری که رژیم اسرائیل کرد تایید کنیم.

وی افزود: به همین جهت برای این رژیم  تسلیحات می فرستند، رییس جمهور آمریکا روزهای اول به رژیم اسرائیل می رود و می گویند ما مطبوعات و رسانه ها را باید جوری مدیریت کنیم که مثل ما فکر کنند.

خطیب جمعه کرمان همچنین ادامه داد: وقتی رژیم صهیونیستی با بمب های فسفری هزاران کودک را شهید می کند با کسانی که داخل کشور شیرخشک بچه ها را احتکار می کنند چه تفاوتی دارد و زمانی که گذرگاه رفح را می بندد تا آذوقه به مردم نرسد با کسانی که آرد، دارو و لوازم ضروری احتکار می کنند، تفاوتی ندارند.

حجت الاسلام توکلی تاکید کرد: مسئولی که در پرداخت تسهیلات و امکانات، رعایت عدالت نکرده و مردم را دچار سختی کرده چه فرقی با دشمن می کند؟

وی با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو بیان کرد: پیام روز دانشجو این است که دانشجو نباید از گذشته خود بریده شود و اگر با گذشته خود قطع رابطه کرد و عقبه خود را ندید و به اتفاقات حوزه دانشگاه توجه نکرد، دانشجوی درستی از کار در نمی آید.

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: معنی روز دانشجو این است که او عقبه روشن و درخشانی در ظلم ستیزی دارد.

وی اضافه کرد: کشور در پژوهش و فناوری جایگاه بسیار بالایی به دست آورد و افکار و اندیشه ها و ذهن های سیال جوان امروز پیشرفت های خوبی را نصیب کشور کرده است.

حجت الاسلام توکلی تاکید کرد: در خیلی از زمینه ها جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، کشوری که قبل از انقلاب به آن توجه نمی شد، امروز تمرکز، ایده، فکر نو و مطلب جدید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha