کودک غزه‌ای: به بازگشت به مدرسه امیدوارم، اما نگرانم دوستانم شهید شده‌باشند+ ویدئو
کودک فلسطینی در غزه

تهران – ایرنا – یک کودک فلسطینی اهل غزه در گفت‌وگو با یک خبرنگار زن آرزو کرد روزی جنگ تمام شود و به مدرسه برگردد و با دوستانش بازی کند. وی با بغض و نگرانی گفت: ولی نگرانم دوستانم شهید شده باشند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی شهاب نیوز، این ویدئو که در صفحه (خانم) اسراء البحیصی فعال و روزنامه نگار فلسطینی انتشار یافته است بیانگر وضعیت ناگوار کودکان فلسطینی پس از دو ماه تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و تخریب زیرساخت‌ها اعم از بیمارستان‌ها، مدارس، ادارات و نهادهای خدماتی این منطقه است.

روز پنجشنبه اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ غیرنظامی در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند.

القدره افزود: شمار زخمی‌های تجاوز ۲ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نیز ۴۶ هزار نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین گفت: اوضاع بهداشتی در رفح بحرانی و فاجعه‌بار است و امکانات پزشکی با حجم تجاوزها و شمار آوارگان ورودی به این شهر تناسبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر رفح در چند ساعت گذشته شاهد قتل‌عام گسترده شهروندان بود و حملات رژیم صهیونیستی به این شهر تاکنون ۲۲ شهید و صدها زخمی برجای گذاشته است.

القدره تصریح کرد: غزه از قحطی و گرسنگی رنج می‌برد و این موضوع به‌شدت کودکان شیرخوار، زخمی‌ها، بیماران و مبتلایان به بیماری‌های مزمن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز سه شنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر به مدرسه "البرش" در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه که در آنجا صدها نفر از آوارگان فلسطینی اسکان داده شده اند، حمله کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha