تشدید برخورد پلیس راهور تهران با تخلف‌های شبانه/ اعمال قانون ۵۸ هزار تخلف حادثه ساز

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف‌های شبانه در پایتخت خبرداد و گفت: از اواسط مهرماه گذشته تاکنون با ۵۸ هزار تخلف رانندگی حادثه ساز شبانه (سرعت و سبقت) در معابر این کلانشهر برخورد قانونی شده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، سرهنگ احسان مومنی روز شنبه اظهار کرد: در این مدت همچنین ۴۱۰ هزار اعمال قانون برای خودروهای متخلف از سوی پلیس صورت گرفته و ۴۱ هزار دستگاه خودروی سنگین نیز اعمال قانون شده اند.

وی افزود: با بررسی آمار ۶ ماهه اول تصادفات شهر تهران، دریافتیم که تصادف های شبانه افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن هم سرعت و سبقت غیرمجاز بود و باید درخصوص کاهش آن تمهیداتی اندیشیده می‌شد که این مهم خواست شهروندان هم بوده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خیلی از شهروندان با تماس های خود از پلیس خواسته بودند که با یک سری از رانندگان که تعداد آنان کم و شب‌ها با اقدامات خود امنیت روانی شهروندان را برهم زده بودند برخورد شود که در این راستا پلیس راهور پایتخت در ادامه اقدامات قبلی خود این بار طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه خودروها را به صورت جدی تر اجرا کرد.

تشدید برخورد پلیس راهور تهران با تخلف‌های شبانه/ اعمال قانون ۵۸ هزار تخلف حادثه ساز

سرهنگ مومنی اضافه کرد: این طرح به مدت ۱۰ شب به طور مستمر انجام شد و بعد از آن هفته‌ای ۲ شب طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز در سطح معابر شهری تهران به مرحله اجرا در آمد و تیم‌های شیفت شب پلیس راهور به صورت محسوس و نامحسوس تقویت و با تخلفات شبانه و بخصوص تخلفات حادثه ساز برخورد می‌کنند.

وی گفت: تخلف دیگری که با آن به صورت جدی در طول این ۲ ماه و فقط شب‌ها برخورد شده تخلفات کامیون‌ها بود که ۴۱ هزار دستگاه کامیون و وسیله نقلیه سنگین که تخلفاتی چون تردد در لاین سرعت، اضافه بار و استفاده از تلفن همراه داشته‌اند برخورد شده است.

سرهنگ مومنی یادآور شد: در این مدت ۷۰ هزار وسیله نقلیه‌ای که نقص سیستم روشنایی داشته‌اند نیز اعمال قانون شدند البته این خودروها متوقف و در محل رفع اثر و رفع نقص شده یا اینکه به تعمیرگاه‌ها برای رفع مشکل سیستم روشنایی اعزام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha