۳۰۲ نفر در یزد از سقط جنین منصرف شدند

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85316084
۳۰۲ نفر در یزد از سقط جنین منصرف شدند

یزد- ایرنا- مدیر مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) وابسته به بسیج جامعه پرشکی یزد گفت: در سال‌جاری با اقدامات این مرکز ۳۰۲ نفر از تصمیم خود مبنی بر سقط جنین منصرف شدند.

"محمد احسانی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اینکه تاکنون ۵۳۸ نفر در خصوص موضوع سقط جنین با این مرکز تماس داشته‌اند، افزود: هم‌اکنون ۱۹۳ نفر زیرپوشش حمایت مرکز نفس هستند و ۴۹ فرزند این گونه افراد که در معرض سقط قرار داشتند، متولد شده است.

وی مهمترین اهداف مرکز نفس یزد را ، هم‌افزایی برای پیشگیری از سقط عمدی، فرهنگ‌سازی در خصوص ممنوعیت شرعی، قانونی، اخلاقی و حقوقی سقط عمدی و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از مادران و پدران متقاضی به منظور انصراف از سقط عمدی جنین ذکر کرد.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم با مرکز نفس بیان کرد: کاهش عوارض جسمی و روحی سقط عمدی غیرقانونی برای تمامی مادران سنین باروری و همچنین حمایت مادی و معنوی از گروه‌های مردمی،در پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جزو اهداف این مرکز است.

احسانی گفت: با توجه به مسئله بحران جمعیت و آمار سقط عمدی جنین‌های سالم و در راستای جلوگیری از این عمل قبیح، مرکز مردمی نفس تاسیس شد تا در راستای کاهش سقط جنین و کمک به مسئله رفع بحران جمعیتی قدمی برداشته شود.

وی تصربح کرد: مرکز مردمی نفس به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی مقابله با سقط جنین باحمایت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه الغدیر در گروه سلامت، بهداشت و محیط زیست بسیج استان با دغدغه جمعی از فعالان جمعیتی دارای تحصیلات تخصصی علوم پزشکی پیرامون مقابله با سقط جنین و جلوگیری از سقط فرزندان سالم شکل گرفته است.

با ابلاغ وزارت کشور، کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین با دبیری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها تشکیل شده است.

فعالیت بسیج جامعه پزشکی استان یزد در سال ۱۳۸۱ آغاز شد که با همکاری جامعه هدف، مردم و مسوولان فعالیت‌های گسترده خدمات‌رسانی به نیازمندان را ارائه می‌کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۲۰ قشر بسیج است و تاکنون ۳۲۰ هزار بسیجی در استان سازماندهی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha