التیام درد مردم گالیکش با تسریع در تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی

گنبدکاووس- ایرنا- بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش که از عملیات ساخت آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و در نیمه راه قرار دارد، برای تکمیل و راه‌اندازی و دسترسی بهتر مردم این شهرستان به خدمات درمانی مطلوب، به مساعدت دولت سیزدهم به ویژه در دومین سفر استانی رییس جمهور به گلستان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، گالیکش با وجود برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی قابل توجه از محرومیت‌ و عقب ماندگی‌های زیرساختی زیادی در بخش‌های گوناگون از جمله بهداشت و درمان رنج می‌برد و اهالی این شهرستان برای دریافت خدمات مجبور به تحمل رنج سفر به شهرستان‌های همجوار هستند که علاوه بر هزینه‌بر بودن در برخی مواقع باعث بروز حوادث و افزایش آلام بیمار و همراهان مریض می‌شود.

جمعیت بیش از ۶۵ هزار نفری ساکن در ۲ نقطه شهری و ۷۰ پارچه آبادی گالیکش که سال ۱۳۸۹ به عنوان شهرستانی مستقل از مینودشت جدا شد با گذشت حدود ۱۳ سال از استقلال همچنان از داشتن بیمارستان مجهز برای دریافت خدمات درمانی و استقرار برخی ادارات محروم هستند.

کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان گالیکش از جمله فضاهای بیمارستانی و امکانات پزشکی سبب می‌شود اهالی این شهرستان برای حل مشکلات درمانی خود با صرف هزینه و وقت به شهرهای همجوار و یا سایر نقاط مراجعه کنند و حتی برخی از بیماران به دلیل هزینه‌های بالای این رفت و آمدها به همان دریافت نسخه از پزشک عمومی بسنده می‌کنند و دیگر پیگیر درمان‌های تخصصی نمی‌شوند.

باتوجه به نگاه بلند جمهوری اسلامی بر توزیع عادلانه خدمات، در نهایت پیگیری‌ مردم و مسوولان شهرستان و استان به نتیجه رسید و عملیات اجرایی بیمارستان گالیکش با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، سال ۱۳۹۷ با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار گلستان و با اعتبار پیش بینی شده اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عملیات ساخت این بیمارستان که در زمین سه هکتاری اهدایی نیکوکار «حاج غلام خسروی» با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع آغاز شده بود تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با تلاش مضاعف دولتمردان در ۲ سال گذشته هم اینک پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسیده است.

التیام درد مردم گالیکش با تسریع در تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی

تکمیل بیمارستان گالیکش نیازمند تصویب سه هزار میلیارد ریال در سفر استانی پیشرو

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عملیات ساخت این بیمارستان با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال شروع شد اما به سبب برخی اختلافات و کم کاری‌ها، پیمانکار اول ساخت بیمارستان برکنار شد و با توجه به کند بودن روند اجرای پروژه و اهمیت وجود بیمارستان برای مردم شهرستان، در نهایت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و هیات دولت به گلستان برای تکمیل آن مصوب شد.

حسن رحیم‌زاده افزود: عملیات ساخت این پروژه با تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دور نخست سفر استانی رییس جمهور به گلستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنان پیمانکار با وجود طلب ۳۵۰ میلیارد ریالی مشغول به کار است.

وی ادامه داد: علاوه بر هزار میلیارد ریال باقی مانده از مصوبات دور نخست سفر استانی رییس جمهور، بر اساس آخرین بررسی‌ها برای تکمیل این پروژه سه هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است که امیدواریم در دور دوم سفر استانی هیات دولت مورد تصویب قرار گیرد.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم اوایل آذرماه در نشست با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرای مصوبات سفر اول رییس جمهوری در حوزه بهداشت درمان را اولویت دانست و گفت: بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش می‌تواند با تزریق منابع لازم در هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شرق گلستان شامل هفت شهرستان «گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه» با وجود داشتن دو سوم وسعت حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربعی استان و جای دادن نیمی از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری این استان شمالی، در حوزه زیرساخت‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha