۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85316173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا مدعی حمایت از پاکستان در مبارزه با تروریسم شد

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه آمریکا که کشورش در طول ۲ دهه گذشته با اشغالگری افغانستان جنگ و ناآرامی را در منطقه به بار آورد، بار دیگر ادعای حمایت از پاکستان در مبارزه با تروریسم در منطقه را تکرار کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، توماس وست نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در پایان سفر دو روزه خود به اسلام‌آباد گفت که وی دیدار و مذاکرات مهمی با وزیر امور خارجه، نماینده ویژه در امور افغانستان و فرمانده ارتش پاکستان داشته است.

آصف علی خان دورانی نماینده ویژه دولت پاکستان در  امور افغانستان نیز با انتشار عکسی از ملاقات خود و توماس وست، نوشت که طرفین در این ملاقات در خصوص مسائل جاری در افغانستان و واکنش های جهانی نسبت به آن گفت و گو و تبادل نظر کردند

توماس وست نیز در باره این ملاقات گفت: با طرف‌های پاکستانی پیرامون چالش‌های امنیتی جدی پیش روی این کشور ناشی از گروه تحریک طالبان پاکستان، مسائل منطقه‌ای و حفاظت از پناهندگان افغانستانی گفت‌وگو صورت گرفت.

نماینده ویژه آمریکا مدعی شد که این کشور در کنار پاکستان علیه تروریسم در منطقه می ایستد. واشنگتن همچنین از ارتباط نزدیک با اسلام‌آباد در خصوص مسائل مربوط به حفاظت از پناهندگان از جمله همکاری با سازمان های بین المللی و رفتار انسانی و شرافتمندانه با پناهجویان قدردانی می‌کند.

فرستاده ویژه واشنگتن به اسلام‌آباد درحالی مدعی حمایت از مبارزه با تروریسم در منطقه است که هفته گذشته وزارت خارجه پاکستان با ابراز تاسف از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، محتویات آن را متناقض توصیف کرده و ادعاهای واشنگتن علیه اسلام‌آباد را وارونه‌سازی حقایق دانست.

در همین حال منابع دیپلماتیک در اسلام‌آباد که از نزدیک در جریان مذاکرات توماس وست با مقامات ارشد سیاسی و امنیتی پاکستان هستند، اعلام کردند: طرف پاکستانی فرستاده ویژه ایالات متحده را در جریان تشدید حملات تروریستی تحریک طالبان به پاکستان از آن سوی مرزها و تأثیر این رویدادها بر روابط اسلام‌آباد با حکومت طالبان افغانستان قرار داده است.

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون به نقل از این منابع نوشت: دیپلمات ارشد آمریکایی دیدگاه پاکستان را تأیید کرد و گفت که چنین حملات تروریستی از آن سوی مرزهای پاکستان قابل تحمل نیست.

مقامات پاکستانی تصریح کردند که بدون اقدام قاطع کابل علیه تحریک طالبان پاکستان، هیچ بهبودی در روابط دو کشور حاصل نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha