بیش از ۷۰۰ نفر برای دریافت رایگان زمین طرح جوانی جمعیت در هرسین ثبت‌نام کردند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار هرسین گفت: ۷۳۲ نفر در این شهرستان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده و واجد شرایط شناخته شدند.

«ابوطالب ایتوندی» روز دوشنبه در جلسه در ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان هرسین اظهار کرد: طرح اعطای زمین رایگان مسکونی به خانواده های مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های بالای سه فرزند اعطا می شود که تا کنون ۴۷۶ نفر در هرسین و ۲۵۶ نفر در شهر بیستون اقدام به ثبت نام کرده‌اند و واجد شرایط شناخته شده‌اند.

وی عنوان کرد: از اراضی ۴۲ هکتاری اختصاص یافته طرح نهضت ملی مسکن که آماده سازی آن پیشرفت ۳۵درصدی دارد زمین های رایگان به طرح جوانی جمعیت اهدا می‌شود.

فرماندار هرسین توضیح داد: تفاوت طرح جوانی جمعیت با نهضت ملی این است که مالکین زمین های طرح جوانی جمعیت برای ساخت و ساز فرجه زمانی ندارند و حتی می توانند اقدام به فروش زمین خود کنند.

ایتوندی اضافه کرد: آنچه از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد جوانی جمعیت و خانواده مستفاد می‌شود این است که ایشان نگرانی هایی در خصوص پیری جامعه دارند و همواره خواستار جوان شدن کشور و حمایت از خانواده ها هستند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل سیاست غلط و راهبردهای توام با شعارهای نهادینه شده گذشته که به صورت یک فرهنگ در کشور نمایان شد به سمت پیری جمعیت پیش رفتیم.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین با پیگیری و اجرای برنامه های فرهنگی و قانونی دولت این مشکل برطرف می شود و به عنوان متولیان شهرستانی باید برنامه ها را در بهترین شکل ممکن پیگیری و اجرا نماییم.

ایتوندی اظهار کرد: همه مسوولان در بُعد فرهنگی بایستی با استفاده از ابزارهای مربوطه و همچنین ظرفیت جهاد تبیین نسبت به رفع و پیگیری مشکل پیری جمعیت اهتمام جدی داشته باشند.

وی در همین راستا از برخی از بانک های شهرستان هرسین در پرداخت نکردن تسهیلات مربوط به طرح جوانی جمعیت انتقاد کرد و گفت: در این دسته از بانک‌ ها پرونده های تکمیل شده متقاضیان بلاتکلیف است و با توجه به قوانین موجود شاهد کندی کار هستیم.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه و در همسایگی استان لرستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha