۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 5521
کد خبر: 85316323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نحوه انتخاب مشاور خانواده خوب

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85316323
نحوه انتخاب مشاور خانواده خوب

زندگی هر فرد، دارای فراز و ‌نشیب‌های متعددی است و بسیاری از افراد برای رهایی از مشکلات و پشت سر گذاشتن دغدغه‌ها، سراغ انتخاب یک مشاور خانواده مناسب می‌روند. شما پیش از جست‌وجوی عبارت‌هایی نظیر روانشناس در اراک ، مشاور خانواده خوب در تهران یا هر عبارت مدنظر دیگری، ابتدا باید به درک درستی از ویژگی‌های یک مشاور مناسب دست یابید.

زندگی هر فرد، دارای فراز و ‌نشیب‌های متعددی است و بسیاری از افراد برای رهایی از مشکلات و پشت سر گذاشتن دغدغه‌ها، سراغ انتخاب یک مشاور خانواده مناسب می‌روند. شما پیش از جست‌وجوی عبارت‌هایی نظیر روانشناس در اراک ، مشاور خانواده خوب در تهران یا هر عبارت مدنظر دیگری، ابتدا باید به درک درستی از ویژگی‌های یک مشاور مناسب دست یابید.

مشاوران خوش‌فکر، مجرب و دارای سواد آکادمیک، همواره خود را با روحیات مراجعین سازگار کرده و ضمن تسکین دردها و دغدغه‌های افراد، سعی دارند تا بهترین راه‌حل‌های ممکن را در اختیارشان قرار دهند؛ اما در این زمینه، مهم‌ترین سوال مراجعه‌کنندگان همواره این است که: چه‌طور با یک مشاور خانواده دلسوز و توانمند آشنا شویم؟

یک روانشناس در اراک یا تهران چگونه برای مشاوره مناسب است؟

برای پیدا کردن بهترین روانشناس در اراک، تهران، گیلان و دیگر استان‌های کشور، مسلما بایستی به جنبه‌های عمومی و شخصی شناخت یک مشاور خانواده مناسب توجه داشته باشید؛ چنان‌که به‌عنوان مثال ابتدا باید به‌صورت شخصی یا با پرس‌وجو از تجربه‌کنندگان قبلی، با ویژگی‌های فردی مشاور موردنظرتان و توانمندی‌های وی آشنا شوید. سپس نیز نکات کلی مربوط به یک مشاور خانواده خوب و حرفه‌ای را در نظر بگیرید.

نحوه انتخاب مشاور خانواده خوب

شناخت شخصیت یک مشاور خانواده حرفه‌ای

شما در گام نخست انتخاب روانشناس و یا مشاور خانواده خوب برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین و یا حضوری، نیاز دارید که شخصیت، مهارت‌ها و سوابق وی را بهتر بشناسید. فرقی نمی‌کند که به یک روانشناس اراک، تهران یا دیگر نقاط کشور نیاز داشته باشید؛ شما در این زمینه می‌توانید به تحقیقات میدانی و اینترنتی تکیه کنید. توصیه می‌شود ابتدا به تحصیلات وی توجه کنید و از تجربه‌های مراجعه‌کنندگان قبلی همان روانشناس اراک، استفاده کنید. اگر با مشاور موردنظر از سوی یک معرف آشنا شده‌اید، وضعیت فعلی معرف را نیز بررسی کنید تا ببینید تا چه حد در حل مشکلات خود، موفق بوده است.

حتما میزان حضور کارشناس مدنظر در رادیو، تلویزیون، محافل علمی، جراید و دیگر عرصه‌های قابل‌اتکا را بررسی کنید. سوابق اجرایی، مدیریتی و تدریس دانشگاهی یک مشاور خانواده خوب نیز همواره باید مورد تحلیل قرار گیرد. نکته مهم دیگر این است که بایستی ببینید آیا تخصص مشاور موردنظر، با نوع مشکلات‌تان تطابق دارد یا خیر. نهایتا می‌توانید به صفحه مجازی روانشناس مدنظرتان رجوع کنید تا نظرات مثبت و منفی کاربران را بررسی کنید.

ویژگی‌های یک مشاور خانواده خوب

هر مشاور خانواده حرفه‌ای در راستای حل امور پیچیده خانوادگی افراد، بایستی دارای ویژگی‌های مهارتی متعددی باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت است از:

قدرت شنوندگی بالا و ایجاد صمیمیت قاعده‌مند

قضاوت نکردن مراجعه‌کننده و عدم تندخویی با وی

امکان برگزاری جلسات مشاوره خانواده آنلاین

کمک به عوض کردن نگرش مخاطب در برخورد با مشکلات

درک و تربیت احساسات و شناخت قابلیت‌ها

عدم اجبار برای ادامه یافتن جلسات مشاوره

پیشرفت یافتن روند حل مسائل با یک مشاور خانواده خوب.

به‌خاطر داشته باشید که طیف گسترده‌ای از کارشناسان مشاوره، از تمامی ویژگی‌های مورداشاره بهره‌مند هستند؛ اما میزان مهارت آن‌ها در ارائه انواع راه‌حل‌ها و راهکارهای کاربردی متفاوت خواهد بود و همین مسئله، روند پیشرفت‌تان را (تحت نظر مشاوران مختلف) دست‌خوش تغییرات قابل‌توجهی می‌کند. در ادامه به بررسی اجمالی برخی از ویژگی‌های فوق خواهیم پرداخت.

قدرت شنوندگی بالای مشاوران حرفه‌ای خانواده

مراجعه‌کنندگان همواره سرشار از ناراحتی و دردهای درونی هستند؛ بنابراین وظیفه یک روانشناس اراک و مشاور خانواده خوب این است که با حوصله زیادی، تمامی صحبت‌ها و درد دل‌های افراد را بشنود و سپس بر اساس مباحث مطرح‌شده، راه‌حل‌های مناسبی را ارائه دهد و یک برنامه پیشرفت تدریجی کاربردی، ترسیم کند.

درک و تربیت احساسات با یک مشاور خانواده خوب

در کنار ارائه دیگر مهارت‌ها، مشاوران حرفه‌ای خانواده باید به مخاطبان کمک کنند تا احساسات خود را درک و سپس تربیت کنند. بسیاری از افراد در برهه‌های حساس زندگی خود یا هنگام برخورد با مشکلات، سریعا احساسی می‌شوند؛ در نتیجه قادر به تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و منطقی نخواهند بود. با درک و تربیت احساسات، این قدرت در فرد به‌وجود می‌آید تا شرایط مختلف زندگی خود را مدیریت کرده و از انجام حرکات احساسی، پرخاش‌گرانه و هیجانی پرهیز کند.

کمک به شناخت قابلیت‌ها، دیگر وظیفه‌ای است که روانشناس اراک یا هر مشاور خانواده مناسبی در هر نقطه از کشور، در قبال مراجعه‌کننده خود خواهد داشت. گروه زیادی از بانوان و آقایان گاها آن‌چنان در مشکلات خود غرق می‌شوند که فراموش می‌کنند چه قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. بیدار کردن این قابلیت‌های نهفته، بعضا چنان مفید است که می‌تواند به حل تمامی مشکلات توسط خود فرد بیانجامد.

ایجاد نگرش متفاوت در برخورد با مشکلات

یکی از علل پیچیده‌تر شدن بسیاری از مشکلات، این است که ما همواره می‌خواهیم با یک نوع نگرش به حل مسائل بپردازیم؛ این در حالی است که یک مشاور حرفه‌ای امور خانواده، باید این قابلیت را در مراجعه‌کننده به‌وجود بیاورد که بتواند در برخورد با مشکلات خانوادگی، دیدگاه‌های متنوع و همه‌جانبه‌ای را به‌کار بگیرد. غالبا با افزایش وسعت دید، راهکارهای مختلفی در ذهن افراد برای برطرف‌سازی ایرادات شکل می‌گیرد.

نحوه انتخاب مشاور خانواده خوب

پیشرفت حل مسئله با یک مشاور خانواده مناسب

شما پس از چندین جلسه مراجعه یا پس از طی کردن یک دوره مشاوره، بایستی ارزیابی کنید که آیا پیشرفتی داشته‌اید، به حل مسائل خانوادگی خود نزدیک‌تر شده‌اید یا خیر. معمولا یک مشاور خانواده حرفه‌ای، بایستی این توانایی را داشته باشد که رفته‌رفته شما را به انسانی شادتر، منعطف‌تر و پرروحیه‌تر تبدیل کند؛ ضمن اینکه میزان اعتمادبه‌نفس مراجعه‌کننده نیز بایستی به‌گونه‌ای ارتقا یابد که علاوه‌بر نزدیک‌تر شدن به راه‌حل‌های مشکل فعلی، در برخورد با مشکلات آینده نیز شخصیت قوی‌تری از خود به نمایش بگذارد.

آیا روانشناس خانواده، باید مشکل شما را کاملا حل کند؟

این یک دیدگاه اشتباه است که روانشناس اراک یا دیگر روانشناس‌های خانواده سراسر کشور، باید مشکلات شما را تماما حل کنند؛ در واقع مراجعه‌کنندگان تنها باید در راستای حل معضلات خانوادگی خود، از یک کارشناس، مشاوره دریافت کنند و نهایتا خودشان تصمیم نهایی را بگیرند. البته نباید از این مسئله غافل شد که یک مشاور خانواده حرفه‌ای، باید مراجعه‌کننده را تا حد ممکن، به سمت دستیابی به بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات رهسپار کند.

مرکز شاداب نو با سال‌ها تجربه در عرصه ارائه خدمات مشاوره خانواده آنلاین و حضوری، در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از روانشناسان اراک و مشاوران خانواده حرفه‌ای و برگزاری کارگاه‌های متعدد مهارت‌های قبل از ازدواج، داشتن خانواده موفق و دوره‌های تخصصی افزایش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان، آماده ارائه خدمات گسترده به تمامی هم‌میهنان عزیز خواهد بود. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی و کسب اطلاعات تکمیلی، می‌توانید با همکاران ما در مرکز مشاوره شاداب اراک با شماره 09364245996 و یا خط ویژه 08633848 و 32238010 تماس حاصل کنید.

آدرس مرکز تخصصی مشاوره و خدمات روانشناسی شاداب : اراک، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهار راه دکتر حسابی، ساختمان پزشکان مهر، طبقه دوم

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha