۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85316335
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس واشنگتن و تل‌آویو از جنگ تمام عیار در مرز لبنان با فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- منابع آگاه لبنانی به تحرکات آمریکا برای ممانعت از گسترش دامنه جنگ در غزه و مهار اوضاع در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی اشاره کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، برخی منابع به روزنامه «الجمهوریه» لبنان اعلام کردند: آمریکا فشار جدی برای ممانعت از توسعه دامنه جنگ در جبهه لبنان و رژیم صهیونیستی به عمل آورده و تل آویو به این فشارها تن داده است.

این منابع در عین حال تاکید کردند: واشنگتن همچنان نگران است که حزب الله از این اوضاع بهره برده و اقدامات خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی را تشدید کند، این احتمال درگیری گسترده که لبنان را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزایش خواهد داد.

این منابع در ادامه به تحرکات مقامات تل آویو برای اطمینان بخشی به ساکنان نزدیک به لبنان و از بین بردن هراس آنها نیز اشاره کردند.

این در حالی است که ساعاتی قبل حزب‌الله اعلام کرد که پایگاه «رامیه» را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، این پایگاه به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند که البته به تعداد آنها اشاره نشده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در پایگاه«المالکیه» اسرائیل در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمده است.

براساس این گزارش، همچنین رژیم صهیونیستی دو بار اطراف دهستان «عیتا الشعب» در بخش میانی در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

حزب الله لبنان جمعه شب نیز شهادت سه تن از اعضای خود را تأیید کرد.

حزب الله همچنین اعلام کرد که روز جمعه نیز ۶ موضع و پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف موشک و راکت قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha