افزایش ۴۰ درصدی پیشرفت قطعات راه‌آهن بوشهر در دولت سیزدهم

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با تلاش های انجام گرفته در دولت سیزدهم، شاهد افزایش پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی اجرای قطعات راه‌آهن بوشهر به شیراز هستیم.

به گزارش ایرنا، "محمدهادی رستمیان" روز شنبه در ششمین اردوی راهیان پیشرفت در استان بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات از محل ملی و ارزی، اقدامات خوبی برای ادامه اجرای قطعات در دست ساخت راه‌آهن بوشهر به شیراز کرده است.

وی افزود: در حالی که تا پیش از این دولت شاهد پیشرفت فیزیکی متوسط ۱۰ درصدی این طرح طی حدود ۲ دهه بودیم اما در این دولت رشد پیشرفت فیزیکی قطعات در حال انجام تا ۴۰ درصد گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: تخصیص ۱.۲ میلیارد یورو اعتبار برای راه آهن بوشهر - شیراز از محل تهاتر نفت، اتفاق خوبی بوده که در این دولت محقق شد و در حالی که در دولت قبل، فقط چهار قطعه از این طرح ۱۱ قطعه‌ای دارای پیمانکار بود، دولت سیزدهم همه قطعات آن را به پیمانکاران سپرده است.

رستمیان ادامه داد: راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه با طول ۶۵۵ کیلومتر در ۱۱ قطعه تعریف شده که قطعات " ۸- ب" الی ۱۱ در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد.

وی بیان کرد: طول قطعه "۱۰ الف"، ۷.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصد و قطعه "۱۰ ب" ۱۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: تمام طرح‌های عمرانی استان، فعال هستند و به دنبال این هستیم که با تخصیص به موقع اعتبارات، در موعد مقرر وارد مرحله بهره‌برداری شوند.

رستمیان بیان کرد: در کنار موضوع راه‌آهن، نگاه ویژه ای نیز به تکمیل ساخت و سازها در قالب نهضت ملی مسکن داریم و موضوع تامین آب شرب از محل احداث آب شیرین کن ها، زیرساخت های درمانی و راه نیز به عنوان اولویت‌های بعدی دنبال می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha